Baronie vol vertrouwen bij competitiestart tegen Longa’30

Waar iedere voetballiefhebber zo lang naar heeft uitgekeken wordt komende zondag eindelijk weer realiteit. Na twee afgebroken seizoenen mag Baronie weer een heuse competitiewedstrijd spelen. Dat doet het met een wedstrijd in eigen huis tegen Longa’30 uit Lichtenvoorde.
Om even terug in de tijd te gaan. De laatste competitiewedstrijd dateert van begin oktober vorig jaar toen EHC in Limburg met 6-0 werd opgerold. Met een riante uitgangspositie van 13 punten uit 5 wedstrijden en een doelsaldo van 20-0 leek de ploeg regelrecht op promotie af te stevenen. Corona gooide echter roet in het eten zodat de ploeg dit seizoen opnieuw een poging gaat wagen. Trainer Jurriaan van Poelje kan daarbij beschikken over een nauwelijks veranderde selectie. Slechts Elloukmani vertrok naar derde divisionist Goes terwijl Daniel Noels (ex-FC Den Bosch), Bob Melis (ex-De Treffers) en Achraf Ouaddaf (ex-Unitas’30) zijn ploeg kwamen versterken. Na de recente oefenwedstrijden lijkt Baronie dan ook absoluut niet aan kracht te hebben ingeboet, integendeel. De resultaten tegen Derdedivisonisten Goes en Dongen staven die conclusie, want met een 1-0 nederlaag mochten die ploegen niet eens ontevreden zijn. Tegen tweedeklasser SSV ’65 werd met een 4-0 overwinning eveneens de nul gehouden en lagen zelfs de dubbele cijfers binnen bereik. Ook afgelopen dinsdag tegen Roosendaal was de Bredase defensie weer niet te passeren 2-0.

Dat stemt uiteraard tot optimisme al wil dat niet zeggen dat tegenstander Longa’30 een gemakkelijke prooi zal worden. Beide ploegen ontmoetten elkaar voor het eerst in het seizoen 2019-2020. Zowel In Lichtenvoorde (0-3) als in eigen huis (4-1) was Baronie destijds oppermachtig. Maar successen uit het verleden zijn natuurlijk geen garantie voor de toekomst. Trainer Jurriaan van Poelje is de allereerste om dit te onderkennen. Vooral omdat hij niet kan beschikken over Mejres die voor een voetbalavontuur op Malta heeft gekozen en niet meer voor Baronie zal uitkomen. Er wacht in ieder geval een interessante en spannende strijd tussen twee ploegen die de competitie goed zullen willen beginnen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat zondag onder leiding van arbiter Rob Souwen uit Tilburg die wordt geassisteerd door de heren S. Aboujid en A. Chahid. Aanvang: 14.00 uur.