Baronie behoudt ongeslagen status in oefenreeks

Ondanks prima tegenstand van tweedeklasser vv Roosendaal was Baronie gisteravond onbetwist de bovenliggende partij. De 2-0 einduitslag deed echter geen recht aan het feitelijke krachtverschil. Duidelijk is in ieder geval geworden dat de groen-witte defensie staat als een huis waarbij nauwelijks kansen worden weggegeven. Want na wedstrijden tegen derdedivisonisten Goes en Dongen en tweedeklasser SSV’65 werd ook tegen Roosendaal achterin de nul gehouden. Een puntje van kritiek is er ook. In aanvallend opzicht worden weliswaar legio kansen gecreëerd maar de afronding hapert nog wat te vaak. Evenals bij vorige oefenwedstrijden werd verzuimd om een veel ruimere uitslag op het scorebord te brengen.

Na een aarzelend begin kwam de thuisclub langzaam op toeren maar Umar en Tjien-Fooh lieten 100% kansen onbenut terwijl pogingen van El Morabit werden verijdeld door een uitblinkende Roosendaalse doelman. Omdat ook schoten van Mohammad en de actieve El Morabit rakelings langs de verkeerde kant van de paal vlogen was een 0-0 ruststand een logisch resultaat. Ook na de hervatting een veel sterker Baronie tegen een zich voetballend prima verwerend Roosendaal, dat echter nooit tot uitgespeelde kansen kwam. Bredase doelpunten konden uiteindelijk niet uitblijven. Jens Wirix maakte de 1-0 uit de kluts waarna liefst 7 Roosendaalse wissels volgden en er ook aan Bredase zijde volop werd gewisseld. Zoals het in dit soort wedstrijden dan ook meestal gaat kwam dit het spelbeeld ook nu niet bepaald ten goede. In de slotfase verdubbelde Brosky alsnog de score door goed voorbereidend werk van Mijnhijmer prima af te ronden 2-0.

Scoreverloop: 55. Jens Wirix 1-0, 80. Joep Brosky 2-0

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar (46. Vincent Vromans), Bram Umar, David Vermeulen (68. Joep Brosky), Jamie Kankam (55. Achraf Ouaddaf), Wouter Prent, Jawad el Morabit (63. Daniel Noels), Noël de Graauw, Sander Wirix (55. Bob Melis), Jens Wirix, (63. Jorik Mijnhijmer), Mustafa Mohammad (63. Max Denisov), Jason Tjien-Fooh.