Home Berichten Baronie Ongeïnspireerd Baronie boekt eenvoudige oefenzege

Ongeïnspireerd Baronie boekt eenvoudige oefenzege

Jens Wirix 2 maal trefzeker

Na twee knappe overwinningen op hoger geklasseerde tegenstanders als Goes en Dongen waren de verwachtingen Van de Bredase supporters tegen de Zeeuwse zaterdag tweedeklasser SSV’65 hooggespannen. Een matig geïnspireerd Baronie stelde echter met name de eerste helft behoorlijk teleur. De goedwillende maar zeer matige tegenstander werd In een veel te laag tempo tegemoet getreden, terwijl de thuisclub vooral in de passing erg slordig speelde. Niettemin bouwden de groenwitten aan een groot overwicht dat weliswaar dotten van kansen opleverde, maar geen enkele treffer. Vooral nieuweling Ouaddaf weigerde een aantal keren om alleen voor de Zeeuwse doelman de trekker over te halen terwijl ook Jens Wirix zijn vizier nog niet scherp had staan. Buiten een Zeeuwse kopbal die rakelings over het Bredase doel ging had de thuisclub verder weinig te vrezen zodat een dubbelblanke ruststand een logisch gevolg was.

Na de hervatting verhoogde Baronie het tempo en was het vervolgens snel gebeurd met de ploeg uit Goes. Nadat een Zeeuws afstandsschot het Bredase doel maar nauwelijks had gemist opende Jens Wirix de score om nauwelijks 5 minuten later, na fraai voorbereidend werk van Mohammad, deze verder uit te bouwen. Ook in de tweede helft regende het kansen voor de thuisclub maar kwam men niet verder dan een door Mejres benutte rebound en een fraaie treffer van Ouaddaf. Na een sublieme steekbal van Melis volgde een al even zo sublieme aanname van de op volle snelheid liggende Ouaddaf die vervolgens fraai afrondde. Daarmee toonden beide nieuwkomers een flits van hun niet geringe mogelijkheden en de toegenomen concurrentie in aanvallend opzicht. In de slotfase belandde een kiezelharde vrije trap van Mohammad nog op de lat maar had Baronie inmiddels al lang verzuimd om de stand naar dubbele cijfers uit te breiden.

De oefenwedstrijd tegen zaterdag hoofdklasser Kloetinge die voor komende zaterdag was gepland kan helaas geen doorgang vinden. De laatste oefenwedstrijd alvorens de competitie aanvangt zal nu plaatsvinden tegen tweedeklasser vv Roosendaal op dinsdag 24 augustus a.s. om 20.00 uur.

Scoreverloop: 51. Jens Wirix 1-0, 60. Jens Wirix 2-0, 65. Yassine Mejres 3-0, 78. Achraf Ouaddaf 4-0

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar (75. Vincent Vromans), Bram Umar, Jawad el Morabit, Jamie Kankam (80. Jason Tjien-Fooh), Wouter Prent (45. Yassine Mejres), Noël de Graauw (75. Achraf Ouaddaf), Sander Wirix, Jens Wirix (46. Bob Melis), Achraf Ouaddaf (46. Jorik Mijnhijmer), Mustafa Mohammad, Jason Tjien-Fooh (65. Joep Brosky)

Veldhof, Vermeulen en Schuit ontbraken wegens vakantie