Baronie lijkt al verder dan derdedivisonist Goes

Een nagenoeg compleet Baronie (alleen De Graauw ontbrak) had gisteravond opvallend weinig moeite met het een divisie hoger spelende Goes. Opvallend omdat de Zeeuwse ploeg volgende week al voor de eerste competitiewedstrijd moet aantreden. Verwacht mocht worden dat de tegenstander al verder zou zijn dan Baronie, dat nog bijna vier weken heeft voordat de competitie een aanvang neemt. Het tegendeel bleek echter het geval te zijn. Vooral in de eerste helft combineerden de bezoekers er lustig op los. Baronie leek al een ingespeeld geheel terwijl Goes nog duidelijk zoekende was. Vooral in de beginfase waren de Baronnen heer en meester en het was dan ook geen grote verrassing dat het Bredase overwicht al snel tot een voorsprong leidde. Na goed doorzetten van Jens Wirix kwam Mohammad op de rand van de zestien in het bezit van de bal. De doorgewinterde aanvaller zag de Zeeuwse sluitpost voor zijn heiligdom staan om hem vervolgens vanuit stand met een lepe lob via de binnenkant van de paal kansloos te maken 0-1. Daarna een superieur spelend Baronie dat de tegenstander geen enkele kans gaf.
Mede als gevolg van de nodige wissels aan beide kanten werd de wedstrijd in de tweede helft als kijkspel een stuk minder aantrekkelijk. Goes had weliswaar het initiatief, maar Baronie voortdurend de controle. Het eerste serieuze schot op de Bredase goal volgde pas na een uur spelen. Van Butselaar moest gestrekt naar de hoek om een poging van Nguyen te pareren. De beste kansen waren echter voor de bezoekers. De allerbeste was voor Mohammad. Na een razendsnelle counter omspeelde hij de uitgekomen Zeeuwse doelman die hem echter net buiten het strafschopgebied onderuithaalde. Dat kostte de net ingevallen goalie Dervishi rood. Beide trainers Kevin Hollander en Jurriaan van Poelje kwamen echter met de scheidsrechter van dienst overeen om een vervanger voor de weggestuurde doelman in het veld te brengen. Zo bleef het uiteindelijk in het kader van een nuttige oefenwedstrijd toch elf tegen elf. Baronie verzuimde in de slotfase nog via nieuweling Ouaddaf en Mohammad de einduitslag meer in perspectief te zetten. Van Poelje zal na afloop niettemin tevreden zijn geweest over het spel van zijn team dat zeker in de eerste helft van een heel goed niveau was.

Komende zaterdag oefenen de Baronnen om 14.30 uur in Rotterdam tegen zaterdaghoofdklasser AV Feyenoord.

Opstelling Baronie: Vincent Vromans (46. Michel van Butselaar), Bram Umar, David Vermeulen, Jamie Kankam, Wouter Prent (46. Daniel Noels), Sander Wirix (46. Mark Schuit), Aart Veldhof, Jens Wirix (46. Jawad el Morabit), Jorik Mijnhijmer (65. Achraf Ouaddaf). Mustafa Mohammad (75. Bob Melis), Jason Tjien-Fooh (46. Yassine Mejres)