Nieuwe horecabeheerder Jez Looman

Beste Baronnen,

Op 1 juli 2021 zal onze horecabeheerder Bjorn Baks na bijna 3 jaar trouwe dienst afscheid nemen van Baronie. Uiteraard willen wij op een gepaste wijze afscheid van hem nemen en hem bedanken voor de uitstekende zorg die hij ons heeft verleend. Vanwege de 1 ½ m maatregel zullen we dat gaan doen op een nog nader te bepalen datum, waarbij gedacht wordt aan de eerste competitiewedstrijd thuis van Baronie 1.
Uiteraard hebben we als bestuur niet stilgezeten. We zijn erin geslaagd om per 1 juli een opvolger te vinden voor Bjorn. Op die datum zal Jez Looman sr. het beheer van Bjorn overnemen. Wij wensen hem namens bestuur en leden veel succes toe bij deze mooie, uitdagend job. In onderstaand stuk stelt Jez zich aan jullie voor.

Namens vv Baronie,

Ton van Beek, voorzitter.

Jez Looman

Ik ben een geboren en getogen Bredanaar, opgegroeid in de Belcrumpolder, inmiddels 76 jaar en voor zover ik weet en voel, kerngezond.
Door neef Hans Gelissen (multi-inzetbaar in het 1e van Baronie samen met o.a. Sjef Ritsen, Frans Roeland, Piet van Raak, Kuijstermans , Schillemans , v.d. Corput en o.a. gebr. Kas) belandde ik op 11-jarige leeftijd bij Baronie in een elftal met o.a. Charles Stickers , Cees v. Iersel ,Ad Brouwers , Nuijten e.a.
Het voetballen, haast dag en nacht, ging ten koste van de resultaten op school met als gevolg gedwongen stoppen voor straf.
Mijn voetbalcarrière zette zich later voort bij JEKA, waar ik ook ging honkballen.

Weer wat later, in de 70-80er jaren, werd het met Looman OT zaalvoetbal op het hoogste niveau. Het team mocht zich een van de beste van Zuid-Nederland noemen.

Werk in Noord- en Zuid-Amerika betekende het einde van mijn voetballeven.

Potje tennis en wat later een rondje golf werden vanaf dat moment de “sportieve bezigheden”.

Na het buitenlandse avontuur heb ik, met wisselend succes in de Bredase Horeca gewerkt en o.a. Madison, Klaarenbeek en de Hippo beheerd.

Na pensionering werd ik manager a.i. van een cateringbedrijf en weer later ging ik vakantiegangers vervoeren naar luchthavens in Nederland, België en Duitsland.

Door corona kwam hier de klad in en vanaf die tijd kreeg ik weer te veel vrije tijd.
En zo kom ik nu dus terug naar waar het als elfjarige jongen ooit begon, niet voor een-tweetjes in de voetbal, maar voor tactische combinaties van drinken en eten en plezier bij de voetbal.

En tot mijn verbazing ben ik na heel veel jaren weer tegen Ton van Beek aangelopen, ook Belcrummer, ook, net als ik, leerling van de toenmalige lagere school Christus Koning.

Ik ga mijn best doen om het voor jullie, als jullie uitgetraind en uitgespeeld zijn, zo gezellig mogelijk te maken. Ik heb er zin in!!

w.g. Jez Looman sr.