Baronie club van het jaar in Noord Brabant (update)

Wat zijn we trots. Vv Baronie is gemeentewinnaar en ook nog eens provinciewinnaar! Allemaal bedankt voor het stemmen! Initiatiefneemster Meggie Vergouwen, enthousiaste ouder, zag een oproep om je vereniging te nomineren voor de titel ‘Club van het Jaar’. “Ik dacht toen bij mezelf welke vereniging komt daarvoor in aanmerking? Voor mij was het direct duidelijk dat ik vv Baronie wilde nomineren, omdat de vrijwilligers van de club Corona als uitdaging hebben gezien en niet als beperking. vv Baronie heeft steeds creatief gedacht op welke manier er toch veilig en verantwoord gevoetbald kon worden. Met name voor de jeugd is hier veel werk van gemaakt en is het steeds professioneler opgezet.”

Pitchen voor de laatste 4 landelijke finaleplaatsen
Initiatiefneemster Meggie Vergouwen-Bensing en bestuurslid Ronald Spruit hebben maandagavond 31 mei vol enthousiasme de vakjury van NOC/NSF proberen te overtuigen dat vv Baronie ook landelijke winnaar moet worden.

Van training tot ‘Champions League’
Wat begon met trainen op de bekende trainingstijden, breidde zich uit naar extra trainingen op de zaterdagochtend. Ook de wintercompetitie die normaal gesproken in de zaal plaatsvindt, werd gespeeld, maar dan als outdoor wintercompetitie.
Daarna vond er een onderlinge competitie tussen de jeugdteams van elke categorie plaats, welke bij de jongere jeugd een vervolg kreeg in een onderlinge competitie met mixteams uit één categorie.
Een jeugdcoördinator opperde vervolgens het idee om per 2 leeftijdscategorieën gemixte Champions League teams samen te stellen die in een poule van 5 hebben gestreden om CL toernooiwinst.
Nadat deze competitie ten einde was, hebben er heuse transfers plaatsgevonden en zijn spelers van bijvoorbeeld Benfica naar Atalanta Bergamo gegaan en heeft Benfica spelers van Tottenham Hotspur ingelijfd en is met de nieuwe teams opnieuw een Champions League competitie gespeeld.
De onderlinge saamhorigheid die je daar zag ontstaan, was werkelijk prachtig!

En wat maakt Baronie nog meer Gemeente- en Provinciewinnaar Club van het jaar 2021?
Toen ook voor de oudere jeugd de maatregelen wat versoepeld werden, heeft vv Baronie daar direct op ingespeeld en werden er ook voor hen wekelijks onderlinge wedstrijden georganiseerd. Zelfs voor de senioren is de vereniging steeds blijven kijken naar wat wél mogelijk was en zij hebben steeds kunnen trainen, rekening houdend met de geldende Corona maatregelen.

Omdat de kantine-opbrengsten de gehele periode wegvielen, zijn ook hierin initiatieven genomen door mee te doen met de Grote Club Actie, lege flessen in te zamelen en voetbalkousen van vv Baronie te verkopen. Maar ook de digitale hilarische bingo-avond mag als een succesvolle actie gezien worden, evenals de door de trainer van heren 1 met enkele spelers georganiseerde voetbalclinic voor de jeugd tijdens het Paasweekend.

Kortom, bij vv Baronie doen ze er alles aan om de leden te betrekken bij en te behouden voor de club, ondanks Corona én rekening houdend met alle geldende maatregelen, en dus is vv Baronie terechte gemeentewinnaar van de gemeente Breda en provinciewinnaar  van de provincie Noord-Brabant. Inmiddels weten we dat Baronie helaas niet is doorgedrongen tot de laatste 4 finalisten.

Feedback van de jury:

“Wat hebben we genoten van jullie enthousiasme, veerkracht en daadkracht.” De jury heeft met veel belangstelling en bewondering naar jullie verhaal geluisterd en heeft het volgende teruggegeven over onze club:

“Bewondering voor de stappen die zijn gezet niet alleen in Corona tijd maar ook al eerder. Helemaal gezien vanuit het punt waar de vereniging vandaan komt. Complimenten voor alle verschillende initiatieven die zijn ontplooid. Logisch dat er meer de focus op financiële perikelen versus
vernieuwende activiteiten lag. In de strijd met de andere provinciewinnaars is de vereniging net te kort gekomen op het gebied van vernieuwende activiteiten en maatschappelijke impact, breed in de
gemeente. Uiteraard mogen jullie de titel ‘Provinciewinnaar Club van het Jaar 2021’ een jaar lang gebruiken in jullie communicatie.”

Uitnodiging Awarduitreiking
Graag nodigt de organisatie ons allemaal uit om woensdag 9 juni van 20.00 uur tot 21.30 uur online aanwezig te zijn bij de Awarduitreiking. De ambassadeurs Erben Wennemars en Typhoon zullen dan de landelijke winnaars bekendmaken. Het zal een avond worden waar clubs ideeën met elkaar delen, er zijn optredens en het thuispubliek kan mooie prijzen winnen.  Bekijk hier de uitnodiging en de link om via de livestream mee te kijken.