Het mocht eindelijk weer

Na een voetballoze periode van liefst 8 maanden mochten Baronie en RBC Roosendaal weer doen wat alle voetballers het liefste doen. Een echte wedstrijd spelen zonder corona beperkende maatregelen en met publiek. De thuisclub (nog zonder 5 vaste basisspelers) toonde aanvankelijk dat er aantoonbaar verschil tussen Hoofdklasse en tweede klasse bestaat, maar naarmate de wedstrijd vorderde ontspon zich niettemin een interessante tweestrijd. Mede omdat Baronie hardnekkig weigerde om het klassenverschil in de score tot uitdrukking te brengen en er steeds meer nonchalance in het spel sloop. Omdat er bij de bezoekers toch gerenommeerde spelers als Kenny van der Weg (ex NAC Breda), Perry Bierkens (ex Halsteren) en Brian Kruf (ex Moc’17) rondliepen werd het toch nog een echte wedstrijd. Dat de voetballoze periode sporen heeft achtergelaten werd ook duidelijk. Want zowel bij Baronie als RBC ontbraken de gebruikelijke automatismen. Vooral in defensief opzicht vielen er bij tijd en wijle vaak grote gaten die vrije doortocht boden aan de aanvallers. Beide ploegen maakten er echter voor de nog ruim opgekomen toeschouwers een vermakelijke partij van waarin duidelijk werd dat zowel Baronie als RBC het komende seizoen met vertrouwen tegemoet mogen zien.

Scoreverloop: 1-0 Yassine Mejres, 2-0 Moustafa Mohammad, 2-1 Brian Kruf, 2-2 Kenny van der Weg, 3-2 Yassine Mejres, 3-3 Tayeb Lakbir, 4-3 Jens Wirix, 5-3 Achraf Ouaddaf