Gedisciplineerd Baronie verdiend langs Moerse Boys

De met spanning tegemoet geziene streekderby bracht jammer genoeg niet wat de in rijke getale opgekomen supporters ervan mochten verwachten. Dat had voornamelijk te maken met de barre weersomstandigheden. De bij vlagen onvoorspelbare wind maakte het beide ploegen nagenoeg onmogelijk om aantrekkelijk voetbal op de mat te leggen. Moerse Boys kende vooraf een forse tegenvaller toen spelmaker Daan van de Broek de warming up niet wist te overleven. De bezoekers trokken zich van begin af aan terug in de verdedigende stellingen en beperkten zich louter tot countermogelijkheden. Dat kwam voor Baronie niet onverwacht maar noopte de thuisclub ondanks een groot veldoverwicht tot de nodige waakzaamheid. Het resultaat was een uiterst saaie wedstrijd waarin maar één ploeg probeerde te voetballen. Ondanks een voortdurend veldoverwicht wist Baronie in de eerste helft echter geen echt uitgespeelde kansen te creëren. Een schot van Mijnhijmer werd in twee instanties gepakt door Moerse Boys doelman Magielse, terwijl een hard schot van Sander Wirix door een Zundertse verdediger tot corner werd verwerkt. Toch moest Baroniedoelman Van Butselaar zich even later echter tot het uiterste strekken om een Zundertse goal te voorkomen. Baronie bleef weliswaar domineren maar echte wapenfeiten waren op de vingers van een hand te tellen. Het was eigenlijk wachten op een verdedigend foutje van de tegenstander. Vlak voor de rust was er zo’n moment door zwak ingrijpen van de Zundertse defensie. De mee opgekomen verdediger Bram Umar was echter te verrast om te kunnen profiteren.

Direct na de pauze had de thuisclub eigenlijk al meteen op voorsprong moeten komen. Mohammad bracht Mejres in de gelegenheid om succesvol af te drukken, maar diens inzet was te zwak om Moerse Boys doelman Magielse te verontrusten. Het beeld van de eerste helft werd daarmee bevestigd, maar allengs kreeg de thuisclub steeds meer mogelijkheden. Een vrije trap van Mohammad miste het doel op een haar na waarna Magielse met de voet knap redding wist te brengen op een inzet van Mijnhijmer. De bezoekers konden er maar weinig tegenover stellen al was Cas van de Broek gevaarlijk met een schot dat maar net naast verdween. De Bredase druk werd niettemin steeds groter en een treffer kon eigenlijk niet uitblijven. Joris Goossens kon aanvankelijk nog op de lijn redding brengen op een inzet van Mijnhijmer, maar zag zijn ploeg capituleren na goed doorzetten van Baronie verdediger Umar. De bal viel net binnen het zestienmetergebied voor de voeten van Mohammad die vervolgens verwoestend uithaalde 1-0. De bezoekers gingen daarna gedwongen op zoek naar de gelijkmaker. Baroniedoelman Van Butselaar had nog amper iets te doen gekregen maar moest ineens wel op de schoen duiken van een ontsnapte Pim Goossens. Even later leek Baronie dicht bij de allesbeslissende treffer maar Mijnhijmer wist de geheel vrijstaande Mohammad niet te bereiken. Het bleek niettemin uitstel van executie. Een knappe onderschepping van Prent bracht de bal bij Mohammad die vervolgens de inkomende Mijnhijmer een niet te missen kans bood 2-0. Het was de definitieve beslissing in een wedstrijd die als kijkspel tegenviel maar voor Baronie van onschatbare waarde was. Met de nederlagen van concurrenten Halsteren en Juliana staat Baronie nu samen met IFC op een gedeelde derde plaats wat voldoende perspectief biedt voor een succesvol vervolg van deze competitie.

Toeschouwers: 900

Ruststand: 0-0 Eindstand: 2-0

Scoreverloop: 80. Mustafa Mohammad, 88. Jorik Mijnhijmer 2-0

Cornerverhouding: 4-3