Baronie meiden topteams

Beste Baronessen en Baronnen,

Trots delen wij jullie mee dat vv Baronie en Code Oranje erin geslaagd zijn om de succesvolle samenwerking tussen beide partijen verder inhoud te geven met de totstandkoming van Baronie Meiden Top Selectieteams MO17-1 en MO19-1.

Het bijzondere van deze ontwikkeling is dat de meiden van Baronie, die dit willen en kunnen, samen met geselecteerde meiden uit de regio Breda gaan spelen in de Baronie Top Selectieteams en volledig worden opgeleid en begeleid door Code Oranje. De teams zullen 3x per week in de avonduren trainen en op de woensdagmiddag kan men een performancetraining volgen.

In tegenstelling tot de recreatieve tak, zal de Topleiding gekenmerkt worden door het feit dat er door Code Oranje een jaarlijkse vergoeding gevraagd wordt buiten de jaarlijkse contributie van Baronie, dit om de unieke opleiding te financieren.

De samenwerking tussen vv Baronie en Code Oranje zal voor een enorme kwalitatieve impuls gaan zorgen voor die meiden die er alles voor over hebben om het beste uit zichzelf te halen. Het bevestigt tevens de rol van de Jeugdopleiding van Baronie in de regio. Daarnaast zal er extra aandacht gegeven gaan worden aan de trainers van de recreatieteams, zodat zij zoveel als mogelijk mee kunnen groeien in de ontwikkelingen.

Om de diverse opleidingsmogelijkheden van Code Oranje en Baronie onder de aandacht te brengen, zijn er op zondag 18 en 25 april speciale selectietrainingen voor de CODE O3 meisjes opleiding. Hier zullen diverse meiden uit BVO jeugdopleidingen aanwezig zijn.

Ook is het mogelijk, voor alle meiden uit de regio en van Baronie, om aan de CODE O1 of CODE O2 opleidingen deel te nemen. In deze reeds bestaande opleidingen trainen de meiden extra, maar blijven ze gewoon bij hun eigen club trainen en wedstrijden spelen. Uiteindelijk kiest het kind zelf wat het beste bij haar past!

Wanneer er sprake is van een te groot aantal kandidaten voor de VV Baronie Top Selectieteams, zullen wij voorrang verlenen aan speelsters van Baronie en deelneemsters aan de CODE O2 opleiding. Hierbij creëren we een natuurlijk overgangsjaar. Wel kijken we hierbij naar de leeftijden van de meiden en willen we de teams zo veel mogelijk indelen op basis van MO17 en MO19 speelsters.

Alle informatie over de CODE O3 opleiding en inschrijvingen kun je vinden op de website van Code  Oranje https://codeoranje-instituut.nl/code-o3-de-oranje-kans/  Hier vind je tevens alle informatie van de huidige CODE O1 en CODE O2 opleidingen.