1e ronde Baronie Champions League enthousiast van start!

Zaterdag 13 maart is bij de onderbouw O8 t/m O12 groep een heuse Champions League begonnen! Met razend enthousiaste jongens en meiden, teamleiders, coaches en spelbegeleiders die hun rol vol passie en plezier hebben ingevuld. Het concept: Bij het intern team tegen team voetballen waren langzamerhand de smaken een beetje op. Na elke paar wedstrijden weer dezelfde tegenstander gaat vervelen en we moeten toch nog een maand minimaal door met de (corona)beperkingen die er zijn. Daarom iets nieuws: alle teams zijn door de eigen coaches in 3 delen opgesplitst en van die groepjes zijn tijdelijke mixteams gemaakt verdeeld over 7 Champions League poules.

Elk team heeft een eigen teamleider gekregen, waardoor ouders die al zo lang hun kinderen niet hebben kunnen zien spelen en trainen, nu toch de kans kregen weer eens binnen het complex te verschijnen. Zo waren op sportpark de Blauwe Kei heuse toppers te zien als Atletico Madrid – Internazionale, Paris Saint Germain – Real Madrid en Manchester City – Valencia.

Het weer zat ons allen niet bepaald mee, maar ondanks alle regen, hagel en windstoten joegen de kinderen vol enthousiasme op elke bal, ook al speelden ze dus in compleet nieuwe samenstellingen. Bijkomend aspect: de coaches van de wedstrijden hadden leiding over het team dat tegen hun eigen zoon/dochter speelde. Een fors aantal vaders verloor de wedstrijd van hun eigen kind en omgekeerd. Bij deze dus excuses namens de organisatie voor de verdeeldheid die hiermee is ontstaan in een aantal gezinnen….

Komende week gaat de Champions League verder. De organisatie kan al verklappen dat dan wedstrijden als AC Milan – Chelsea, Manchester United – Barcelona en Bayern München – Arsenal op het programma staan!  Je zou zeggen komt dat zien, maar helaas kunnen de poorten nog steeds niet voor iedereen open.

Het mooiste verhaal van deze zaterdag gaat over Youssuf, een Onder 10-speler die pas afgelopen donderdag lid is geworden van onze club. Zaterdag stond Youssuf meteen binnen de lijnen zonder ook maar iemand te kennen. Hij werd meteen opgenomen in zijn team en rende over het veld dat het een lieve lust was. Na 10 minuten zijn beloning met een prachtig doelpunt! Met 2 armen in de lucht holde hij terug naar de middenlijn waar hij werd gefeliciteerd door de anderen. Dan besef je dat je met een grote groep vrijwilligers het hier allemaal voor doet: het pure voetbalplezier van in dit geval 278 kinderen!