Rookvrije vv Baronie

Een voetbalvereniging is een belangrijke plek waar kinderen en volwassenen elkaar ontmoeten, elkaar aanmoedigen en van elkaar leren. En goed voorbeeld, doet goed volgen. De KNVB is sinds 2017 partner van de beweging ‘Rookvrije Generatie’. Het goede voorbeeld, binnen en buiten de lijnen, is daarbij van groot belang. Want zien roken, doet roken.

In een rookvrije omgeving komen kinderen niet in de verleiding om te gaan roken en wordt meeroken voorkomen. Zo beschermen we kinderen en zorgen we dat zij rookvrij opgroeien. Een rookvrije sportclub draagt bij aan een Rookvrije Generatie. Ook maatregelen die stapsgewijs worden ingevoerd, zoals niet roken bij de jeugdwedstrijden, kunnen al een groot verschil maken.

Ook vvBaronie wil streven naar, een zo goed als, rookvrij sportpark en wil dit in twee fases gaan invoeren.

Met ingang van 1 maart 2021:

Fase 1.                                                                                                                      Rookverbod op alle dagen en avonden, behalve op donderdagavond, zaterdag na 15.00 uur en zondag.

Met ingang van 1 augustus 2021:

Fase 2.                                                                                                                      Rookverbod 24/7 op het gehele complex, behalve op  een aangewezen plaats, wellicht overdekt, die heel duidelijk als zodanig herkenbaar en afgebakend is, dicht bij de kantine.