OOK RICARDO VAN DEN BOS TEKENT BIJ

In navolging van hoofdtrainer Jurriaan van Poelje is ook de samenwerking met Ricardo van den Bos, trainer Baronie Zaterdag 1, met nog minimaal een jaar verlengd. Baronie Zaterdag 1, sinds twee jaar uitkomend als standaardelftal in de vierde klasse, fungeert binnen de vereniging sinds het verdwijnen van Baronie Zondag 2 (reserve hoofdklasse) als kweekvijver voor Baronie-talent en als eventuele opstap richting Baronie Zondag 1. “De belangrijkste reden dat ik bij Baronie blijf, is dat ik het goed naar mijn zin heb. De samenwerking met de mensen waarmee ik van doen heb bij de club en binnen mijn team is prima”, aldus Van den Bos. “Het moet reëel geacht worden dat er ieder jaar minimaal een speler vanuit ons kan aansluiten bij Baronie Zondag 1.”

Met het bijtekenen van Van den Bos is weer een stap gezet in het streven naar continuïteit binnen het prestatieve seniorenvoetbal bij Baronie. In het seizoen 2021-2022 begint Van den Bos aan zijn derde seizoen als trainer van Zaterdag 1. Van den Bos: “De eerste twee seizoenen zijn min of meer in het water gevallen door Corona. Vooral in het eerste seizoen waren we goed op weg richting nacompetitievoetbal voor promotie. Iets dat natuurlijk ten grondslag ligt aan het Zaterdag 1-project.”

Om het ‘kwaliteitsgat’ met Baronie Zondag 1 zoveel als mogelijk te dichten, moet Zaterdag 1 die sprong voorwaarts maken. Met andere woorden, de ambitie is daar om binnen afzienbare tijd minimaal eenmaal, maar het liefst tweemaal, te promoveren. Van den Bos: “Je hebt met verschillende lichtingen te maken die het huidige team de komende jaren moeten gaan aanvullen. Zoals ik het nu zie, moet het mogelijk zijn om zeker binnen drie jaar minimaal een klasse hoger te gaan spelen”, zegt hij. “Dan denk ik wel dat dat moet gaan gebeuren via de nacompetitie, want kampioen worden is lastig gezien de toenemende concurrentie. Ieder jaar dat het niet lukt te promoveren, wordt het moeilijker. De zaterdagcompetities worden gewoon steeds sterker met de overstap van veel zondagamateurs naar het zaterdagvoetbal.