Samenwerking vv Baronie en Fysiomore.

Iedere dinsdag en donderdagavond (19:00-20:00) kunnen jeugdspelers in de verzorgingsruimte bij v.v. Baronie vrijblijvend onderzocht worden door en sportfysiotherapeut van Fysiomore. De sportfysiotherapeut beoordeeld de blessure en zal een advies m.b.t. behandelen en/ of hervatten van de training / wedstrijd geven. Je kunt je gemakkelijk opgeven voor dit spreekuur door een mail te sturen naar: info@fysiomore.nl

Nieuw bij Fysiomore: De  Recovery room

Per 1 december is er op onze locatie in Breda een exclusieve Recovery Room geplaatst. Wij zijn de 2de praktijk in Nederland met deze speciaal ontworpen recovery roomIn samenwerking met Amplify zijn wij instaat om zowel topsporters (preventie) als patiënten die dienen te revalideren optimaal te begeleiden.

De volgende innovatie technieken zijn in de Recovery Room aanwezig.

Compex 8.0

De Compex is een nieuwe innovatie voor het behandelen van overbelasting klachten, spierkneuzingen, spierstimulatie na een voorste kruisband operatie, ook stimuleert het de bloedsomloop. De Compex wordt gebruik voor verschillende doeleinden, dit kan preventief zijn of om snel pijn te verminderen. Het apparaat is zeer geschikt voor bijvoorbeeld voetballers die een hamstring blessure hebben of een spiercontuse hebben kregen tijdens een wedstrijd

Game ready

RICE (Rest, Ice, Compression and Elevation) is een bewezen methode voor revalidatie en behandeling. Game Ready biedt regelbare koudetherapie en cyclische compressie in één systeem. Zo zijn twee gecompliceerde methodes eenvoudig toe te passen. Het Game Ready-systeem is een effectief hulpmiddel bij het behandelen van postchirurgische en acute blessures waarvoor koeling en compressie worden voorgeschreven.

Normatec

Het NormaTec® recovery systeem is ontworpen door Dr Laura F. Jacobs. Tijdens haar research naar het optimale toestel voor drainage, ontdekte ze de Pulse technologie. Een golfvormig massagepatroon dat drie verschillende massagetechnieken combineert. Dit unieke massagepatroon verwijderd afvalstoffen en stimuleert de bloedcirculatie. Een succesvolle combinatie die resulteert in een sneller herstel.

Andullatietherapie

Gedurende de andullatie behandeling, die zo’n 15 tot 30 minuten duurt, ervaar je zowel warmte via infraroodstraling, als pulserende, ontspannende trillingen in het lichaam. Infrarood warmte verbetert de bloedsomloop en wordt daarom sinds vele jaren toegepast in de medische wereld. Infrarood bestrijdt tevens pijn en ontstekingen en verzacht verkrampte spieren bij sporters. De overdracht van de trillingen naar de lichaamsorganen gebeurt via een proces dat ‘resonantie’ heet. Daarnaast zijn er extra behandelinterventies aanwezig zoals : hypervolt, flowfeet, flowpillow en foamrollers.

Meer informatie kan je vinden op de website: www.fysiomore.nl

Fysiomore Breda, Terheijdenseweg 504, 4826 AB Breda;

tel: 076-2001138 ; e-mail: info@fysiomore.nl