Wedstrijd van de Maand februari – JO9-2 stelt zich voor

De jongens van Baronie JO9-2 voetballen nog niet zo heel lang met elkaar. Toch werden ze met elkaar al heel gauw een hecht en betrokken team. Iedereen draagt zijn steentje bij! Plezier staat voorop en dat is duidelijk te merken; er wordt volop gestoeid en gelachen. Soms vergeten de spelers weleens dat de training ook belangrijk is om goed samen te voetballen. Maar met een opmerking van de trainer zo nu en dan, is de focus weer terug.
De jongens werken hard met en voor elkaar en dat heeft geresulteerd in mooie uitslagen tijdens de wedstrijden. Opvallend detail is dat JO9-2 vaak gelijk speelt, maar ook hierin een mooie opbouw doormaakt. Van 4-4 naar 5-5 een week later en de week erop weer 6-6. De eerste wedstrijd na de winterstop is geëindigd in 4-4 dus wie weet komt er wel weer zo’n reeks aan…
Aan de kwaliteiten van de spelers zal het in ieder geval niet liggen. Mohammed is onze betrouwbare sluitpost die al vele fraaie reddingen heeft verricht. Met grote regelmaat en katachtige bewegingen tikt hij de bal weg uit de hoeken, gevolgd door een mooie verre uittrap. Die bal wordt dan weer vlot opgepakt door Juul, die goed kijkt en als rasechte linkspoot de bal doortikt naar een medespeler, maar zeker ook zelf af en toe een doelpuntje meepikt. Dan onze watervlugge Maas die met zijn snelheid altijd op tijd terug is om mee te verdedigen, een verloren bal weer snel ophaalt en met prachtige rushes over grote delen van het veld weer naar voren brengt. Raf en Noah zijn de goalgetters van het team en staan afwisselend op het middelveld en in de spits. Raf is vlug, balvast en heeft een fraaie harde trap in de benen. En Noah is zowel links- als rechtsbenig en kijkt goed naar wat de keeper doet; hij schiet (of kopt!) dan net even in het andere hoekje. En last but not least; onze Jort, een zeer solide verdediger. Hij is lastig te passeren en bewaart altijd het overzicht om de bal weer naar voren te spelen.
Kortom; een fijne groep jongens die onder de bezielende leiding van Hicham op de soms erg vroege zaterdagochtend paraat staat om met veel enthousiasme een mooie pot neer te zetten. Hicham wordt t.a.v. de regelzaken geassisteerd door Ellen. Zij zorgt dat het team altijd op de hoogte is. Ook de andere ouders zijn erg betrokken. Ze geven afwisselend de vrijdagtrainingen, helpen elkaar uit de brand met vervoer en genieten, onder het genot van een bak koffie of thee, vooral van het spelletje!
Omdat de basis met zes spelers wat smal is mag JO9-2 wekelijks een beroep doen op een of twee spelers van JO9-1. Met dit team wordt ook regelmatig samen getraind. Tijdens de voorwedstrijd tegen Moerse Boys versterkt Gaurav ons team. Wij hebben er zin in!