Scheidsrechter van de maand, Daniek de Crom (16)

Als klein meisje was mijn droom in de voetsporen van mijn opa te treden en wielrenner te worden. Maar toen ik oud genoeg was om op de wielervereniging te kunnen bleek ik te klein voor de kleinste fiets…….. met mijn vader keek ik altijd al naar Ajax en zo ontstond de liefde voor voetbal.

Na bij verschillende voetbalclubs langs te zijn geweest had ik het beste gevoel bij vv Baronie. En zo begon ik zes jaar geleden bij baronie.

Dit is mijn derde jaar dat ik fluit. Ik ben begonnen, omdat mijn vader, Johan de Crom, ook scheidsrechter is en mij het ook leuk leek om dit te gaan doen. Ik heb pas mijn verenigingsscheidsrechterdiploma gehaald, een erg leuke en leerzame opleiding. Voordat ik deze opleiding heb gedaan heb ik eerst mijn pupillenscheidsrechter cursus gedaan bij Baronie.

Dit heb ik gedaan, omdat ik het leuk vind om me te verdiepen in het fluiten, en op de hoogte te blijven van veranderingen en contact te hebben met medescheidsrechters. Het lijkt me leuk om wedstrijden op een hoger niveau te fluiten.

Op dit moment fluit ik meestal de jongens en meiden onder 13, de reacties zijn goed. Ik word ook regelmatig terug gevraagd, dan weet je dat je het goed doet.

Laatst was ik toe aan nieuwe voetbal schoenen en in de winkel werd ik door de verkoopster aangesproken:” he jij bent toch de scheids van Baronie, als jij op app verschijnt bij onze wedstrijden weten we altijd dat er een goede en rechtvaardige scheidsrechter op t veld staat die durft.” Nou hoe leuk is dat.

Ik ben blij dat ik op deze manier nog iets extra’s kan betekenen voor de club.

Hoogtepunten waren een kampioenswedstrijd van meiden fluiten waarin de Baronie meiden kampioen werden.

Mijn ontbijt met burgemeester Depla en wethouder Quaars om te praten over onze mooie sport.

En tot slot het scheidsrechter congres van de KNVB waar ik Kevin Blom mocht ontmoeten.

Ik hoop nog heel wat wedstrijden voor Baronie te mogen fluiten en wie weet waar ik als vrouwelijke scheidsrechter nog terecht kom.