Baronie wil graag in het spoor blijven

Met een met IFC gedeelde derde plaats op de ranglijst voldoet Baronie tot op heden ruim aan de verwachtingen in de Hoofdklasse B. Trainer Jurriaan van Poelje is dan ook tevreden over de verrichtingen van zijn team. De doelstelling om bij de eerste vijf te eindigen en daarmee wellicht nacompetitie om promotie naar de derde divisie af te dwingen is nog steeds binnen handbereik. De komende wedstrijd bij Halsteren is daarom niet alleen een prestigestrijd. Het resultaat in deze regioderby is voor beide ploegen namelijk van groot belang met betrekking tot het verdere competitieverloop. Voor Halsteren is de mentale druk daarbij ongetwijfeld groter dan bij Baronie. Halsteren wil absoluut promoveren terwijl die druk bij Baronie totaal niet bestaat. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Baronie niet voor de overwinning zal gaan, maar dat een nederlaag nog altijd geen ramp is. Voor Halsteren betekent puntenverlies echter een nog grotere kloof met koploper Unitas dat rechtstreeks op de titel lijkt af te stevenen. Na de onverwachte 2-0 nederlaag bij IFC kan de thuisclub zich dan ook geen nieuwe nederlaag veroorloven. Interessanter kunnen we de strijd voor zondag dan ook niet maken.

Baronie daarentegen heeft na de regelmatige 2-0 zege op Moerse Boys weer voldoende vertrouwen getankt om Halsteren onbevangen en onbevreesd tegemoet te treden. In Breda werd het na een enerverende wedstrijd onder zware omstandigheden een 1-1 gelijkspel waarmee beide ploegen zich tevreden mochten tonen. Zondag zullen de weersomstandigheden naar verwachting niet veel anders zijn. Dat zal aan de spanning ongetwijfeld weer niet veel afdoen zodat het publiek wat dat betreft op haar wenken bediend zal worden. Van Poelje heeft dan ook zin in een leuke spectaculaire derby waarbij hij kan beschikken over een volledige selectie. De tegen Moerse Boys nog ontbrekende Tjien-Fooh, Van der Stappen en Quartel zijn inmiddels volledig hersteld van hun blessures en kunnen eventueel weer hun opwachting maken.

De wedstrijd op Sportpark De Beek in Halsteren begint zondag om 14.30 uur en zal worden geleid door arbiter Gijs Stevens met assistentie van Andrew Habib en Wesley Veldman.