Effe voorstellen – Robbert-Jan Maas

Robbert-Jan Maas

Robbert-Jan Maas loopt al drie en half jaar rond op de Baronie velden. Hij is coördinator Accommodatiebeheer en verzet met zijn team bestaande uit 4 vrijwilligers bergen werk. 3 vrijwilligers zijn terreinbeheerders en een vrijwilliger is een monteur die van alle markten thuis is. Er zou normaliter werk zijn voor 33 uren per maand maar dat is nu uiteindelijk ruim het dubbele geworden. Hij is er lekker druk mee dus. Tijd om even nader kennis te maken.

Hoe ben je in je functie gerold?

Ik ben begonnen in de kledingcommissie en heb het magazijn weer netjes in orde gemaakt. Toen iemand dat van me overnam ben ik vervolgens gevraagd of ik accommodatie coördinator van Baronie wou worden. Ik denk om de reden dat als er iets geregeld moest worden, wat het ook mocht zijn, ‘bel Robbert-Jan en die regelt het wel’. Dat is vaak ook zo.

Wat doe je allemaal?

Ik ben de hele dag telefonisch bereikbaar voor het oplossen van probleempjes op het terrein van kleedkamers, tot trainingsmaterialen, de velden, de belijning, hekken, kantine, de lampen, sleutels etc. Daarnaast onderhoud ik contacten met o.a. de reclassering, Politie en Handhaving, bestuur, terreinbeheerders, wedstrijdsecretariaat en vrijwilligers. Ik voer controle uit met de Webcam en zo houd ik het materiaal op de velden in de gaten, zorg voor de verlichtingen op de velden (ook als ze te lang blijven branden) en het scorebord. Verder help ik de organisatie als er evenementen zijn. Denk aan het Paastoernooi en aan de Open dag. Daarnaast doe ik kleine klusjes voor de collega’s van het wedstrijdsecretariaat.

En wat doet een terreinbeheer?

De terreinbeheerders openen en sluiten het terrein en de kleedkamers en zorgen dat de kleedkamers en lockers schoon zijn, plaatsen de hoekvlaggen, zetten de doelen op het D veld en JJ veld gereed en halen die weer naar beneden. Ze delen de ballen uit, maken het drinken zowel siroop als thee en ondersteunen bij het secretariaat.

Wat doe je naast Baronie?

Ik ben voor 100% afgekeurd vanwege jarenlang zwaar werk dus naast Baronie werk ik helaas niet. In mijn werk carrière heb ik ook als portier gewerkt en heb daar Pablo Galas leren kennen. Die wist van mijn situatie en vroeg of het iets was om als vrijwilliger bij Baronie te komen helpen. Daar zag ik wel iets in want jaren werken en ineens thuis komen zitten is niet fijn. Drie en half jaar verder ben ik er dus nog steeds. Wel doe ik thuis de normale dingen in de huishouding, ben veel met media bezig en heb ik vaak een luisterend oor.