Wedstrijd van de maand

Ook dit seizoen zetten we iedere maand een jeugdteam in het zonnetje. En wel op een aantal zondagen wanneer het eerste van Baronie thuis speelt. Het betreffende jeugdteam speelt dan voorafgaand aan de hoofdwedstrijd van het eerste van Baronie een vriendschappelijke wedstrijd zoveel mogelijk tegen een jeugdteam van de tegenstander. Ook mogen de spelers van de jeugdteams mee in de line-up, op gepaste afstand i.v.m. de Coronamaatregelen.

Afgelopen zondag (27 september jl;) was JO12-2 aan de beurt. Baronie 1 speelde deze dag thuis tegen het eerste van s.v. AWC uit Wijchen. Gelukkig hoefde s.v. AWC uit Wijchen niet lang na te denken. Ze vonden het een super initiatief van Baronie en wilden dan ook graag hun medewerking verlenen.

Afgelopen zondag om 11:30 uur verzamelden de spelers van de JO12-2 van Baronie en van de JO12-1 van s.v. AWC uit Wijchen, de twee coaches en meegekomen ouders voor de kantine. Zodra het hoofdveld vrij was kon de warming-up beginnen. Om 12:00 vond de aftrap plaats. Wat was het een  spannende wedstrijd, met vele kansen over en weer. Echter, helaas heeft de JO12-2 ondanks dat ze hebben gevochten als leeuwen, toch de wedstrijd verloren met 3-5. Na de wedstrijd werden de spelertjes van beide teams getrakteerd op heerlijke frietjes en mochten ze, als afsluiting van dit leuke en gezellige initiatief van Baronie, nog met het eerste van beide clubs mee in de line-up. Nog snel even op de foto met het eerste, waarna de hoofdwedstrijd tussen Baronie 1 en het eerste van s.v. AWC uit Wijchen kon beginnen.

Loting
Na de spelers, coach en ouders van de JO12-1 uit Wijchen bedankt te hebben voor hun komst, hebben de spelers van de JO12-2 nog een door Ronald Spruit georganiseerde loting verricht. Ze hebben 5 jeugdteams uitgekozen, die dit seizoen via het organiseren van de ‘Wedstrijd van de Maand’ ook in het zonnetje gezet gaan worden. Het gaat om de JO8-5, JO9-3, JO10-5, JO11-5 en de JO12-6.