Ook EHC kan groen-witte dadendrang niet stoppen

EHC begon behoorlijk gehavend aan de wedstrijd doordat liefst drie verdedigers vanwege de corona-maatregelen verstek moesten laten gaan. Een agressief startend Baronie maakte daarom al snel haar bedoelingen duidelijk door de thuisclub direct op eigen helft vast te pinnen. Het was dan ook geen verrassing dat Baronie binnen het kwartier aan de leiding kwam. Gelegenheid linksachter Sander Wirix onderbrak een Limburgse aanval en stuurde Tjien-Fooh de ruimte in. Die bracht Mohammad in stelling waarna diens geplaatste schuiver EHC-doelman van Eijk vervolgens te machtig was 0-1. Even later stonden Sander Wirix en Tjien-Fooh opnieuw aan de basis van een fraaie aanval. De mee opgestoomde Umar volleerde met links knap raak 0-2. Baronie rook bloed en trok de broze Limburgse defensie met in hoog tempo uitgevoerde combinaties regelmatig uit elkaar. De thuisclub kon er maar weinig tegenoverstellen. Een derde treffer kon dan ook niet uitblijven. Een fraaie actie van opnieuw Tjien-Fooh leverde een kans op voor Mijnhijmer die zijn inzet echter gekraakt zag door een Limburgse verdediger. De Graauw was echter alert genoeg om de bal alsnog achter de Limburgse doelman te werken 0-3. Op slag van rust werd het nog erger voor de thuisclub. Na goed storend werk van Mijnhijmer was het Mejres die gedecideerd voor de 0-4 zorgde.

Direct na de hervatting liet de Bredase defensie zich even verrassen door de Limburgse aanvaller Vanmaris te veel ruimte te geven. De debuterende Baroniedoelman Vromans toonde zich echter een prima vervanger voor de ontbrekende Van Butselaar en bracht knap redding. De thuisclub kon daarna echter alleen maar tegenhouden om de schade zoveel mogelijk te beperken. De uitblinkende Tjien-Fooh trof binnen de minuut tot twee keer toe de paal en Mohammad zag zijn schot knap gekeerd worden door doelman Van Eijk. Aan de andere kant moest ook Vromans nog even reddend optreden bij een inzet van Gulpen. Het was echter slechts een kwestie van tijd vooraleer de score verder kon worden uitgebouwd. Mejres bediende Tjien-Fooh die de bal met een fraaie boog in de verre kruising deponeerde en zichzelf daarmee de kroon op het werk bezorgde 0-5. Het slotakkoord was voor Mejres. Door Mohammad weggestuurd schoot hij vanuit een lastige hoek snoeihard raak 0-6. Na een fraaie actie van de ingevallen Jens Wirix was Tjien-Fooh in de slotfase opnieuw dicht bij een treffer, maar dit keer stond Van Eijk pal en bleef de stand ongewijzigd.

Al met al zijn de Baronnen aan een imponerende reeks bezig die hen nu in de Hoofdklasse B alleen aan de top van de ranglijst brengt. Met een doelsaldo van 20 voor en 0 tegen beleeft Baronie een vliegende start van deze competitie. Hopelijk gaat corona niet verder roet in het eten gooien. Competitievervalsing ligt namelijk op de loer nu verschillende teams verzwakt aan de start komen en andere, zoals Juliana ’30, nog slechts twee wedstrijden hebben gespeeld. Het doet tot nog toe weinig of niets af aan de groen-witte prestaties maar in sportief opzicht gloort hier wel een vervelend grijs randje.

Toeschouwers: 0

Scheidsrechter: Dominique Prick – Maastricht

Cornerverhouding: 2-3

Scoreverloop: 15. Mustafa Mohammad 0-1, 20. Bram Umar 0-2, 37. Noël de Grauw 0-3, 45. Yassine Mejres 0-4, 70. Jason Tjien-Fooh 0-5, 73. Yassine Mejres 0-6