SPONSOR VAN DE MAAND December

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand december staat in het teken van Plaisir du Vin. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuil gaan. Wij spraken met eigenaar Paul Holman.

1. De geschiedenis:
Na 30 jaar voor diverse werkgevers zijn hobby te hebben mogen uitoefenen besloot Paul in 2013 om op eigen wijnbenen te gaan staan. Vanaf 2016 heeft hij nu zijn domicilie op de Ginnekenmarkt pal naast Café Boerke Verschuren, dat in de vijftiger jaren doorging als de huiskamer van v.v. Baronie.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
Zijn werk brengt hem dagelijks in nauw contact met mensen van allerlei pluimages op wie hij zijn enthousiasme over de combinatie wijn en spijs mag overbrengen. Zijn werk betekent voor hem duidelijk zijn hobby en schenkt hem daarom enorm veel bevrediging.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou uit?
Omdat hij geen personeel in vaste dienst heeft is Paul meestal vroeg uit de veren om de
leveringen wijnpallets in ontvangst te kunnen nemen. Vanaf 10.00 uur staat hij in de winkel om zijn klanten te bedienen. Daarnaast organiseert hij voor de avonduren geregeld diverse wijnproeverijen waarbij tevens de nodige smakelijke hapjes worden gepresenteerd. Zonodig staat hij zelfs op zondag altijd direct klaar voor zijn klanten.

4. Wat betekent voetbal voor Plaisir du Vin?
Paul is een echte voetballiefhebber die ooit zelf op het veld en ook in de zaal actief is geweest. Ofschoon de tijd hem vaak ontbreekt volgt hij alle ontwikkelingen op voetbalgebied niettemin zoveel mogelijk.

5. Hoe lang is de Plaisir Du Vin sponsor van vv Baronie?
Sinds 2016 steunt het bedrijf onze vereniging met veel “Plaisir”.

6. Op welke wijze doet Plaisir du Vin aan sponsoring?
Samen met zijn collega in de horeca Joost van Tol Jr. van Café Koossie is men kledingsponsor van Baronie Zaterdag 2.

7. Waarom sponsort Plaisir Du Vin vv Baronie?
Via oud-voorzitter Ad Elissen werd destijds het eerste contact gelegd waarna het enthousiasme binnen de klantenkring van Café Koossie het bedrijf definitief over de streep heeft getrokken.

8. Kun je zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Paul heeft zelf vanaf zijn zeventiende jaar op een behoorlijk niveau in België gevoetbald bij Dosko in Baarle-Hertog. Vanwege zijn studie aan de hotelschool en drukke werkzaamheden moest hij helaas op zijn eenentwintigste al noodgedwongen stoppen met prestatievoetbal. Wel was hij zodra de tijd het toeliet nog regelmatig actief in de zaal.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Paul heeft twee dochters van 10 en 12 jaar met wie hij graag veel tijd doorbrengt. Als rasechte Bourgondiër is het verder geen verrassing dat hij met vrienden de nodige tijd doorbrengt in hun lunchclubje.

10. Wat vind je van de prestaties van Baronie in de Hoofdklasse B?
Het is jammer dat de competitie vanwege de coronaperikelen is stopgezet op een moment dat de ploeg zo goed presteert en uitzicht heeft op promotie naar de derde divisie. Hopelijk komt er snel beter perspectief om die droom te kunnen verwezenlijken. Zoals Plaisir du Vin geen krans behoeft geldt dat volgens hem ook zeker voor Baronie.