Opnieuw hoofdklasse topper aan de Blauwe Kei

Komende zondag wacht opnieuw een interessante krachtmeting voor ons vlaggenschip. Het verrassend sterk gestarte AWC uit Wychen zal met Baronie uit moeten maken wie zich voorlopig in de top van de ranglijst in de Hoofdklasse B zal handhaven. Verrassend in die zin omdat AWC de laatste jaren min of meer pendelde tussen de eerste klasse en hoofdklasse. Het team van trainer Camiel Jager speelde tot nog toe twee wedstrijden die het ruim won. Thuis werd EHC met 4-1 aan de zegekar gebonden, terwijl ook Udi’19 er op eigen terrein met liefst 3-0 aan moest geloven. Dat zijn geen misselijke resultaten voor de Wychenaren die de laatste jaren nu niet bepaald verwend zijn geweest.

Na de ruime 4-0 zege bij TOGB prijkt Baronie momenteel op een gedeelde eerste plaats met IFC. AWC volgt op slechts 1 punt van de beide koplopers, maar wel met een wedstrijd minder gespeeld. Het belang van deze wedstrijd is dan ook kristalhelder. Na een goede competitiestart wil Baronie de ingezette lijn daarom gewoon doortrekken. Om deze opponent van zich af te kunnen houden zal het dan wel beter aan de wedstrijd moeten beginnen dan afgelopen zondag. Baronietrainer Van Poelje was daar in de rust ook heel duidelijk over en zal tegen AWC daar ongetwijfeld nogmaals op hameren. En als men dan toch nog kritisch mag zijn. Een aandachtspunt is ook zeker het benutten van de kansen. Net als eerder tegen VOC werden er tegen TOGB te veel kansen gemist. Wanneer Baronie echter haar normale niveau weet te halen moet de kans op succes opnieuw haalbaar zijn.
Kortom er wacht zondag een spannende wedstrijd tussen twee goed voetballende ploegen met een toppositie als inzet. De technische staf van de groenwitten kan in ieder geval weer beschikken over een complete selectie. Dus ook met Riad Elloukmani die tegen TOGB ontbrak wegens familieomstandigheden.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat onder leiding van arbiter Johan Jensch uit Amsterdam en zal daarbij worden geassisteerd door de heren Demian van Grieken en Samir Aboujid. Aanvang: 14.00 uur.