Met TOGB wacht Baronie onbekende tegenstander

In Berkel en Rodenrijs gaat Baronie zondag onder de rook van Rotterdam op bezoek bij promovendus en debutant in de Hoofdklasse TOGB. Beide ploegen speelden nooit eerder tegen elkaar. Het enige dat eigenlijk bekend is van TOGB, dat de vereniging naast de afdeling voetbal ook een afdeling handbal, tennis en biljart heeft. De ploeg van trainer Ronald Ermes promoveerde in twee jaar tijd van de tweede klasse naar de Hoofdklasse en lijkt ook hier een geduchte tegenstander te zijn. Tot op heden speelde TOGB slechts 1 wedstrijd. Thuis tegen Meerssen werd het na een 3-0 achterstand alsnog een 3-3 gelijkspel hetgeen toch getuigt van een enorme veerkracht die in het team schuilt.

Na het op grond van de tweede helft enigszins teleurstellende gelijkspel tegen IFC kan Baronie zich tegen de debutant in de Hoofdklasse geen tweede uitglijder permitteren. Trainer Van Poelje is echter tevreden over de seizoenstart en is er van overtuigd dat, indien de kansen gecreƫerd blijven worden deze uiteindelijk toch een keer benut gaan worden. Met een nagenoeg volledig fitte selectie (alleen Schuit en Quartel ontbreken nog) verwacht hij een aantrekkelijke wedstrijd tegen een fris voetballende tegenstander. Makkelijk zal het zeker niet worden, maar met de kwaliteiten van de Baronnen moeten de drie punten toch mee naar Breda kunnen.
De wedstrijd op Sportpark Het Hoge Land staat onder leiding van arbiter Miquel Tjong A Hung die zal worden geassisteerd door de heren Tom Leussink en Dennis van Berk. Aanvang: 14.00 uur

N.B. Berkel en Rodenrijs behoort tot de regio Rotterdam alwaar met betrekking tot Covid-19 momenteel de volgende maatregelen van kracht zijn die vallen onder Code Oranje. Zie hiervoor Covid-19 aanvullende maatregelen bij TOGB