Eerste thuiswedstrijd Baronie meteen een topper

Baronie startte de competitie vorige week met een zakelijke zege bij VOC waarmee het de eerste driepunter van het nieuwe seizoen op haar conto kon bijschrijven. Dat die zege veel groter had moeten uitvallen was slechts een bijkomstigheid. Komende zondag mag het team van trainer Van Poelje op eigen veld laten zien dat de groenwitte titelaspiraties niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Het IFC uit Hendrik Ido Ambacht van trainer Jack van den Berg begon eveneens ijzersterk door OJC Rosmalen met 4-2 aan de kant te schuiven. IFC staat bekend om haar technisch verzorgde spel dat altijd naar voren is gericht. Bij het afbreken van de competitie vorig seizoen vanwege de corona-crisis stonden Baronie en IFC nog gebroederlijk op de derde plaats met 35 punten uit 20 wedstrijden. Met spelers als doelman Jesper Harmans (Nieuw Lekkerland), de verdedigers David Almeida (ASWH) en Dylan Vyent (Spartaan ’20) en aanvaller Gilliomar Leona (Jodan Boys) heeft IFC echter duidelijk aan kracht gewonnen. Omdat beide ploegen in de voorbereiding de nodige indruk hebben weten te maken mag er dan ook zeker een interessant en spannend schouwspel worden verwacht. Vleugelaanvaller Michel Ott scoorde tegen OJC tweemaal en is daarmee voor de groenwitte defensie een speler om in de gaten te houden. IFC is daarbij vooral een ervaren en geslepen ploeg die in aanvoerder Danny Slingerland haar spelmaker heeft.

Van Poelje weet dat zijn ploeg vooral in het benutten van kansen beter moet en verwacht dan ook een gedreven Baronie dat zich vooral voor eigen publiek zal willen laten zien. Aart Veldhof ontbrak nog tegen VOC, maar is inmiddels weer volledig hersteld en beschikbaar. Buiten de nog van blessures herstellende spelers Mark Schuit en Bjorn Quartel is de selectie nagenoeg compleet. Voorts staat deze zondagmiddag in het teken van het afscheid van onze troetelbeer en clubheld Simon van Tilburg die na de wedstrijd zal worden gehuldigd voor zijn jarenlange verdiensten voor de club.

Voor de oplettende supporter is het zondagmiddag verder vooral zaak om tijdig van huis te gaan. In tegenstelling tot vorig seizoen is het aanvangstijdstip dit seizoen al om 14.00 uur in plaats van 14.30 uur!