Jamie Kankam wint tweede Baronie Blauwe Kei Trofee

Op donderdagavond 3 september vond de uitreiking van de Blauwe Kei Trofee – de prijs voor de beste Baroniespeler van het seizoen – plaats in de kantine van Baronie. Aanvoerder Jamie Kankam won de bokaal voor het seizoen 2019-2020 met behoorlijke afstand op zijn achtervolgers, respectievelijk Aart Veldhof en Bram Umar. Kankam nam de prijs in ontvangst uit handen van zijn voorganger, Moustafa Mohammad.

De jury had lovende woorden voor de genoemde drie, maar Kankam steeg in het voorgaande seizoen boven iedereen uit met een puntengemiddelde van 7,316. Hieronder de juryrapporten.

“Voortkomend uit de eigen O19 heeft hij zich in een mum van tijd ontpopt tot een absolute basisspeler in de hoofdmacht van Baronie. Een bijzondere ontwikkeling, zeker gezien het feit dat hij, in wezen een pure middenvelder, zich meer dan staande heeft gehouden als verdediger. Zijn snelheid, zijn (trap)techniek, maar zeker ook de hierboven kort geschetste multifunctionaliteit maken van hem een speler waar we nog meer dan een decennium plezier van kunnen hebben. Wanneer hij zich letterlijk nog wat meer zal laten horen, meer zal opeisen, kan hij uitgroeien tot een zeer complete voetballer. Kortom, een ware topper in wording. Derde in de eindrangschikking is geworden: Bram Umar”.

“Ondanks een chronisch aandoende blessure, een aantal jaren geleden opgelopen tegen Goes, gaat hij altijd voorop in de strijd. Men houdt het hart wel eens vast wanneer een bal ergens tussen valt en hij is in de buurt. Hij zal namelijk altijd, pijn of geen pijn, vol het duel in gaan, voor meer dan honderd procent de tackle inzetten. Het belang van hem wordt vooral duidelijk wanneer hij er een keer niet bij kan zijn. De ploeg mist dan wat van het vuur, het pure gif, dat hij altijd kan brengen. We hebben het natuurlijk over: Aart Veldhof.”

“Haast foutloos gaf hij het afgelopen seizoen leiding aan zijn verdediging en was zelf als verdediger wedstrijd na wedstrijd ongenaakbaar. Bovendien is hij zowel binnen als buiten het veld de aanvoerder, de absolute captain, die iedere trainer zich zou wensen. Binnen de lijnen af en toe een moordenaar, daarbuiten de supersociale jongen waarvoor niets teveel is. Een rots in de branding op vele gebieden. Inmiddels kan hij echt gezien worden als kind van de club en zullen wij hem ook met z’n allen koesteren als zodanig. Met afstand wint hij in zijn tiende (!) seizoen Baronie 1 de Blauwe Kei Trofee: Jamie Kankam.”