Indrukwekkend Baronie verslaat SC Feyenoord

Op een schitterend gerenoveerd Varkenoord liet Baronie gisteravond zien dat er dit seizoen in de Hoofdklasse B terdege rekening met de ploeg zal moeten worden gehouden. Zonder nu directe titelaspiraties uit te spreken is nu wel duidelijk wat de ploeg in haar mars heeft. Ondanks een vroege achterstand was Baronie tegen de Rotterdamse Zaterdag Hoofdklasser grotendeels de bovenliggende partij. De formatie van Van Poelje joeg met vlotte combinaties in hoog tempo over het veld en gaf nog maar eens nadrukkelijk haar visitekaartje af. Nadat Mohammad zijn uitgekiende stiftbal maar net over had zien gaan was het toch de thuisclub die onverwachts aan de leiding kwam. De Rotterdamse middenvelder Oosterhof kreeg even iets te veel ruimte om vanaf een kleine 25 meter aan te kunnen leggen voor een wonderschoon schot in de bovenhoek 1-0. Baronie was door deze tegenslag even aangeslagen maar herstelde zich al snel. Goed druk zetten zorgde voor balverlies bij de Rotterdamse linksachter Patijn waarna Mijnhijmer en Tjien-Fooh hun kompaan Mohammad vrijspeelden die echter de paal trof. Een snel genomen vrije trap van Mijnhijmer bracht de diepgaande Tjien-Fooh alleen voor de Rotterdamse doelman maar getreuzel bij de Bredase aanvaller bracht niet het gewenste resultaat. Even later was het dan toch raak. Sander Wirix stuurde Mohammad de diepte in die na een indrukwekkende rush met een beheerste inzet voor de verdiende gelijkmaker tekende 1-1. Baronie domineerde en zag Mohammad na een vlotte aanval nogmaals de paal teisteren. Feyenoord werd bij tijd en wijle voornamelijk gevaarlijk over de linkerflank waar de snelle Mike Obiku Jr. (ja, inderdaad ‘de zoon van’) Umar een lastige avond bezorgde. Ook Avdic was nog gevaarlijk met een schot net naast het Bredase doel terwijl Obiku zijn vrije trap op de lat uiteen zag spatten. Daarna nam Baronie weer het heft in handen. Na wederom een knappe aanval zag Mohammad zijn inzet vlak voor de rust door Patijn net voor de lijn weggeruimd worden. Aan de andere kant had Van Butselaar, die eigenlijk nauwelijks op de proef werd gesteld, geen probleem met een inzet van Berkhout.

Na de hervatting kwam Baronie al snel op voorsprong. Vermeulen en Umar stonden aan de basis van een schoonheid van een aanval. Elloukmani rondde de voorzet van Mijnhijmer vanuit een moeilijke hoek af met een diagonaal schot in de bovenhoek 1-2. Het was een treffer na een aanval die zelfs Rotterdamse bewondering oogstte. Feyenoord liet het er echter niet bij zitten en drong Baronie helemaal terug op eigen helft. Het werd een moeilijke fase voor de groenwitten, die weliswaar onder druk kwamen, maar verdedigend geen echt grote kansen weggaven. Nadat de Rotterdamse dadendrang was beteugeld kwam Baronie langzamerhand weer terug in de wedstrijd. Dat leidde uiteindelijk tot een derde treffer. Na een corner van Mijnhijmer belandde de bal voor de voeten van Elloukmani die niet aarzelde en opnieuw fraai de kruising wist te vinden 1-3. De sterk ingevallen nieuwkomer was zelfs dicht bij zijn derde treffer maar zijn poging uit een voorzet van Prent ging dit keer rakelings naast het vijandelijke doel. Met dit klinkende resultaat kunnen de groenwitten de start van de competitie volgende week met vertrouwen tegemoet zien.

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar (46. Vincent Vromans), Bram Umar, David Vermeulen, Jamie Kankam, Sander Wirix, Aart Veldhof ( 25. Wouter Prent), Noël de Graauw, Jens Wirix (76. Jawad el Morabit), Jorik Mijnhijmer (76. Jason Tjien-Fooh). Mustafa Mohammad (61. Yassine Mejres) Jason Tjien-Fooh (46. Riad Elloukmani)