Baronie doet wat het aan haar stand verplicht is

Vandaag wachtte Baronie drie wedstrijden tijdens het door buurman JEKA georganiseerde oefentoernooi. Tegenstanders in wedstrijden van 45 minuten waren derdeklassers v.v. Oosterhout en Zundert en tweedeklasser JEKA. Als hoofdklasser was Baronie natuurlijk aan haar stand verplicht om deze wedstrijden in haar voordeel te beslechten. Daarin slaagde het uiteindelijk met verve. Het begin tegen vv Oosterhout was imponerend doordat de ploeg na slechts 8 minuten al op een 3-0 voorsprong stond om uiteindelijk met een 7-0 stand te eindigen. Oosterhout was duidelijk een paar maatjes te klein voor de vlot combinerende groenwitten.

De tweede wedstrijd tegen het Zundert van ex-Baron speler en trainer Jack Sweres verliep wat moeizamer. Ondanks een groot Bredaas overwicht moest de groenwitte defensie een paar keer alert zijn op vijandelijke tegenstoten die echter tijdig in de kiem konden worden gesmoord. Met twee prachtig uitgespeelde aanvallen werd de Zundertse verdediging uiteen gespeeld waarna Kankam en Mejres het beslissende tikje mochten geven om de 2-0 eindstand op het scorebord te krijgen.

In de derde en laatste wedstrijd bleek JEKA de lastigste opponent. Baronie was weliswaar duidelijk sterker maar stuitte op aanzienlijk meer tegenstand dan in de vorige duels. Een te korte terugspeelbal van een Jeka-verdediger werd onderschept door een attente Mohammad die de eer uiteindelijk schonk aan Mejres die eenvoudig kon binnentikken 1-0. JEKA was zelfs even dicht bij de gelijkmaker toen een fraai schot boven Van Butselaar de lat teisterde. De overwinning kwam echter ook in deze wedstrijd niet meer in gevaar. Met 10 doelpunten voor en 0 tegen bleek Baronie dan ook veruit de sterkste in dit toernooi.

Baronie-vv Oosterhout 7-0 Doelpunten van Sander Wirix, Mohammad, Jens Wirix 3x, Mijnhijmer en Elloukmani
Baronie – vv Zundert 2-0 Doelpunten Kankam en Mejres
Baronie – RKVV JEKA 1-0 Doelpunt Mejres