Baronie en Goes in tropisch oefenevenwicht

Vanwege de tropische weersomstandigheden werd besloten om deze oefenwedstrijd niet alleen al om 11.00 uur te doen beginnen maar tevens in te korten tot 2 x 35 minuten. Dat dit geen overbodige luxe was bleek al snel. Terwijl de basisspelers het gevecht aan mochten gaan met de zinderende zon en het gortdroge kunstgras verkozen de wisselspelers wijselijk de schaduw van de overdekte tribune boven de snikhete dug out.

Na de prima wedstrijd tegen NAC Breda waren  de verwachtingen van de Bredase supporters tegen derde divisionist Goes hoog gespannen. De thuisploeg kwam ook goed uit de startblokken. Mejres verraste de Zeeuwse defensie door een bal knap mee te nemen maar Goesdoelman Meulemeester kon ten koste van een corner redding brengen. Nauwelijks enkele minuten later was het echter de groenwitte defensie die werd verrast toen Schets plotseling alleen voor Van Butselaar verscheen. Die wist niet meer te doen dan de Zeeuwse aanvaller naar de grond te brengen. Het slachtoffer wist de terecht toegekende strafschop vervolgens zelf simpel te verzilveren 0-1. Goes nam daarna het heft definitief in handen en had veelal het initiatief. Baronie had dan ook niet over geluk te klagen dat Van Bergen in geheel vrije positie naast knalde. Tegen het einde van de eerste helft wist Baronie zich enigszins aan de Zeeuwse druk te ontworstelen en kreeg het zelfs een aantal mogelijkheden. Een prima actie van Elloukmani kreeg echter niet  het gewenste vervolg en een kopbal van Mejres na een op maat voorgegeven bal van Mijnhijmer belandde recht in de grijpgrage handen van Meulemeester. Vlak voor de pauze kreeg de thuisclub de grootste kans op de gelijkmaker. Een fraaie combinatie tussen Jens Wirix en Mejres bracht de bal in het bezit van de vrijgelopen Mijnhijmer die zijn inzet echter knap door Meulemeester tot corner zag worden verwerkt.

Zoals te doen gebruikelijk in een oefenwedstrijd werd er na rust door beide ploegen volop gebruik gemaakt van de wisselmogelijkheden. Net als tegen NAC werd Baronie daar in de loop van de wedstrijd echter sterker van en de tegenstander zwakker. Aanvankelijk viel het eerste gevaar echter aan Bredase kant te noteren toen Van Butselaar een Zeeuwse aanvaller nog net van scoren kon afhouden. Na een kleine 10 minuten nam Baronie het initiatief weer over hetgeen resulteerde in een aantal goede mogelijkheden. Een vrije trap van De Graauw van even buiten de zestien werd knap gekeerd door Meulemeester. Ook op een venijnig schot van El Morabit had de Zeeuwse doelman het juiste antwoord. Het was de inleiding naar een sterke Bredase fase waarna de gelijkmaker eigenlijk ook niet kon uitblijven. Een knappe combinatie tussen Sander Wirix en de opvallend spelende El Morabit  bracht Elloukmani in schietpositie die niet aarzelde om vervolgens doeltreffend af te ronden 1-1. Vlak voor tijd leek de thuisclub de wedstrijd alsnog in haar voordeel te beslissen. Goed voorbereidend werk van Elloukmani bracht Umar in schietpositie die zijn snoeiharde schuiver echter centimeters naast het vijandelijke doel zag verdwijnen. In de stand kwam echter verandering meer en waren de spelers vooral blij met het laatste fluitsignaal om snel de verfrissende douches te kunnen opzoeken.

Opstelling Baronie: Michel van Butselaar, Bram Umar (36. Vincent Ivens), David Vermeulen (65. Wouter Prent), Aart Veldhof (45. Jamie Kankam), Wouter Prent (36. Aurelio van Gool), Sander Wirix,  Noël de Graauw, Jens Wirix (36. Jawad El Morabit), Jorik Mijnhijmer (36. Joep Brosky), Yassine Mejres, Riad Elloukmani

N.B. Bij Baronie ontbraken Mark Schuit  (blessure), Jason Tjien-Fooh (ziek) en Mustafa Mohammad (vakantie). Joep Brosky (ex-RBC, DOSKO en Dinteloord) mocht in de tweede helft als proefspeler zijn opwachting maken.