Home Berichten Baronie Enerverende derby eindigt doelpuntloos

Enerverende derby eindigt doelpuntloos

Vierde Divisie C

Het talrijk en met hoge verwachtingen opgekomen publiek werd zaterdagavond vergast op een intense en daardoor enerverende wedstrijd. Voetbaltechnisch was het echter tegenvallend wat beide ploegen op de mat wisten te leggen. Na een kwartier waarin nauwelijks iets viel op te tekenen, nam de thuisclub het heft steeds meer in handen. Het eerste echte gevaar kwam dan ook van Mohammad wiens voorzet echter niet op waarde werd geschat. In de daaropvolgende tegenstoot stichtte Baddaje met een scherpe voorzet gevaar maar is RBC-doelman Mathilda alert met een onderschepping. Baronie komt echter maar niet in haar spel en wordt steeds verder teruggedrongen door de thuisclub. Dat levert na een half uur een enorme kans op voor de slim vrijgelopen Mejres die echter genadig is voor zijn voormalige ploeggenoten door ruim naast te schieten. De groenwitten zijn in die fase de minderen in de persoonlijke duels tegen een wat gemakkelijker voetballend RBC. Tot uitgespeelde kansen komt de thuisclub echter ook niet. Voor Baronie zorgt Meierdres voor gevaar maar zijn fraaie actie langs 2 tegenstanders sneuvelt op de achterlijn. Vlak voor rust dringt RBC nog even aan maar meer dan een corner levert dat uiteindelijk niet op.

Na rust hoopt Baronietrainer Van Seeters met 2 wissels wat meer grip op het middenveld te kunnen krijgen. Daarbij lijkt vooral de inbreng van De Roos vruchten af te gaan werpen al komt het eerste gevaat toch weer van de thuisclub. Mohammad ziet zijn inzet echter geblokt worden door Vermeulen, terwijl Boudrza zijn voet in kansrijke positie niet goed achter de bal kan krijgen. Een veelbelovende Roosendaalse aanval eindigt daarna nog met het wegglijden van Stolk. De wedstrijd is daarna wat meer in evenwicht maar beide verdedigingen overheersen. Het spel golft op en neer maar uitgespeelde kansen zijn er nauwelijks. De beste kans van de wedstrijd is toch weer voor RBC. Boudrza lanceert de naar binnen snijdende invaller Pal die echter voorlangs het Bredase doel schiet. Toch is het Baronie dat bijna aan de leiding komt. Een verdwaalde voorzet van Meierdres belandt zomaar uit het niets op de paal. Doelman Mathilda staat erbij en kijkt ernaar maar komt met de schrik vrij. Een hectische slotfase volgt, mede doordat de overigens prima leidende arbiter Kuipers liefst 10 minuten blessuretijd heeft gevonden. Beide ploegen verdienen nog een corner maar weten er geen resultaat uit te puren. Zo eindigt de wedstrijd in een broederlijk gelijkspel waarmee beide ploegen zich tevreden mochten stellen. Het echte vuurwerk, dat voor de wedstrijd langs het veld werd afgestoken, ontbrak echter op het veld.

Volgende week volgt er opnieuw een topper wanneer Groene Ster in Breda op bezoek komt.

Scheidsrechter: Joeri Kuipers – Barneveld

Toeschouwers: 1557

Cornerverhouding: 2-2

Rust-en eindstand: 0-0