Witte rook: Ad van Seeters nieuwe hoofdtrainer Baronie

Ad van Seeters is ingaande het seizoen 2024-2025 de nieuwe hoofdtrainer van Baronie. Na het plotselinge vertrek van Marco Verbeek naar Club Brugge moest er snel geschakeld worden. Immers, volgende week beginnen de eerste trainingen al in de aanloop naar het nieuwe seizoen. Het bestuur, spelersgroep en staf zijn dan ook verheugd dat op deze korte termijn met een uitermate ervaren en gelouterde trainer als Ad van Seeters de samenwerking wordt aangegaan. Beide partijen zullen in de komende week een overeenkomst tekenen, waarbij ingezet wordt op een langdurige samenwerking.

Van Seeters is voor velen binnen de Baroniefamilie een bekend gezicht. Tussen 2000 en 2006 was hij al hoofdtrainer van Baronie en in deze periode behaalde hij met onze club grote successen in de hoogste afdeling van het amateurvoetbal, met als absoluut hoogtepunt het winnen van het Algeheel Nederlands Amateurkampioenschap in 2001. Naast trainer van Baronie was Van Seeters ook trainer van onder meer Kozakken Boys (2006-2010), DESK, TSC en Almkerk. De afgelopen seizoenen werkte hij bij Rood Wit in Sint Willebrord.

Van Seeters staat bekend als een uiterst bevlogen oefenmeester, die ondanks zijn leeftijd (72) enorm veel energie aan de dag legt. Iemand die gepokt en gemazeld is in de top van het amateurvoetbal en derhalve het klappen van de zweep kent. Met Van Seeters wil Baronie vooral ook een situatie van rust creeren binnen de club, iets waaraan het de laatste twee jaar nogal aan ontbrak. Om deze reden hebben beide partijen ook uitgesproken voor langere tijd met elkaar in zee te willen gaan.