SPONSOR VAN DE MAAND AUGUSTUS

In deze rubriek brengen wij maandelijks een van onze sponsors voor het voetlicht. De maand augustus staat in het teken van Quick Win. Wij informeren u graag over wat deze sponsor voor onze leden en overige stakeholders kan betekenen. Tevens proberen wij aan de hand van een tiental vragen een beeld te schetsen over de persoon of personen die achter het bedrijf schuil gaan. Wij spraken met eigenaar Jørgen Hendrikx.

1. De geschiedenis:
Na vele jaren als teamleider en accountmanager ICT voor een baas te hebben gewerkt was het voor Jørgen natuurlijk een grote stap om samen met zijn vrouw Laura als zelfstandig ondernemer verder te gaan. Een vrijwillige vertrekregeling bij zijn laatste werkgever was voor hem het laatste zetje dat nodig was om die stap in 2014 ook daadwerkelijk te zetten. Na een spannend eerste halfjaar bleek die stap hem echter geen windeieren te leggen en zag hij zijn klantenbestand gestaag groeien. Zijn klanten bevinden zich vooral in de Culturele Sector en het MKB waar bezuinigingen in de huidige crisisperiode vaak van vitaal belang zijn voor een gezonde bedrijfsvoering. Bij besparingen op een nog betere dienstverlening snijdt het mes aan twee kanten en is het succes van het bedrijf al voor een groot deel verklaard.

2. Wat is er zo leuk aan jouw werk?
Vooral de afwisseling in zijn werk spreekt Jørgen aan terwijl de uitdaging om een betere dienstverlening tegen lagere kosten te realiseren hem veel voldoening schenkt. Het op de hoogte blijven van technische ontwikkelingen is niet alleen van belang voor de kwaliteit van zijn werk maar heeft tevens zijn ongebreidelde interesse. Voorts zijn de vele persoonlijke contacten die voortvloeien uit project management en de vrijheid in zijn werkzaamheden voor hem van toegevoegde waarde.

3. Hoe ziet een normale werkdag er voor jou er uit?
Jørgen hecht aan gemiddelde werkdagen van 8 uur. Om 08.00 uur begint hij steevast met het opmaken van zijn to do-list. Het opstellen van projecten, informatieplannen en het maken van afspraken zijn daarbij vaste onderdelen.

4. Wat betekent voetbal voor Quick Win?
Als voetballiefhebber pur sang volgt Jørgen alles op voetbalgebied. Hij vindt het als oud selectiespeler van Baronie daarom bijzonder leuk om weer iets voor zijn groenwitte jeugdliefde te kunnen betekenen.

5. Hoe lang is de Quick Win sponsor van Baronie?
Het bedrijf besloot begin dit jaar onze vereniging te ondersteunen.

6. Op welke wijze doet Quick Win aan sponsoring?
De steun is vooral bedoeld als doelsponsoring van ons vlaggenschip.

7. Waarom sponsort Quick Win Baronie?
Zijn boezemvriend en tevens bestuurslid PR & Communicatie Robert Daniels wist hem
in zijn nog altijd kloppende Baroniehart te raken en daarmee over te halen om toe te treden tot de Businessclub.

8. Kun je zelf nog sportieve prestaties overleggen?
Jørgen speelde vanaf zijn zesde tot zijn achttiende jaar in de jeugd van Baronie. Bij zijn vele omzwervingen als speler die daarna volgden heeft hij daarbij een aardige palmares opgebouwd. Na Baronie kwam hij uit voor Bavel, Beek Vooruit, DOSKO, FC Meerle (België), Dongen, DESK en Baardwijk. Hij werd kampioen met Bavel, Beek Vooruit, Dongen en Baardwijk. Daarbij bleek hij een regelrechte goalgetter door in het seizoen 1989/1990 de Zilveren Schoen van BN De Stem te winnen. In dit topscorers klassement behaalde hij bovendien nog drie keer een tweede plaats.

9. Hoe ziet jouw dagelijkse leven er uit buiten het werk?
Om zijn hoofd leeg te maken van zijn dagelijkse werkbeslommeringen pakt hij regelmatig de racefiets om de nodige kilometers weg te trappen en zoekt hij graag de sauna op. Als rasechte Bourgondiër gaat hij bovendien graag uit eten en mag een borrel daarbij niet ontbreken.

10. Wat vind je van de prestaties van Baronie in de Hoofdklasse B?
Jørgen is onder de indruk van de prestaties die de laatste jaren onder trainer Jurriaan van Poelje zijn geboekt. Hij heeft de trainer dan ook hoog staan en vooral omdat dit met een beperkt budget en met veelal eigen jeugdspelers gebeurt. Hij ziet het komende seizoen dan ook met grote belangstelling tegemoet en verwacht dat de groenwitten met de huidige selectie opnieuw een prominente rol kunnen gaan spelen.