Opnieuw verlies Baronie na vermakelijk duel

Wie had verwacht dat de thuisclub na de prima wedstrijd bij OJC het thuispubliek op een zelfde prestatie zou trakteren moet bedrogen zijn uitgekomen. Want vanaf het begin maakte Baronie een matte indruk waarbij de beleving van vorige week ver te zoeken was. Gemert greep meteen het initiatief zonder overigens tot hoogstaand spel te komen. Mogelijk zal het warme weer hierin ook een rol hebben gespeeld. Door de vele fouten die aan weerszijden werden gemaakt werd het vooral in de eerste helft vanwege het scoreverloop niettemin een vermakelijk duel. De bezoekers braken de wedstrijd al vrij snel open toen Kemper een voorzet van Van Diepen tegendraads wist binnen te knikken 0-1. Vervolgens sloeg de wedstrijd enigszins dood totdat Ikhmech een lange rush over de as van het veld besloot met een afstandsschot dat Gemertdoelman Okonkwo compleet verraste 1-1. Vanaf dat moment leefde de wedstrijd volledig op. De Roos leed onnodig balverlies waarna Van Diepen de bal hoog en hard in het Bredase doel deponeerde om zijn ploeg daarmee opnieuw aan de leiding te helpen 1-2. Baronie had haar antwoord echter snel klaar toen Townsend na een knappe aanval Loshi op zijn wenken wist te bedienen om de stand weer gelijk te trekken 2-2. Ook die score bleef echter niet lang staan. Een corner van Van Diepen werd slecht verwerkt in de Bredase verdediging waarna de bal voor de voeten plofte van Van Gerven die via de lat zijn ploeg weer op voorsprong bracht 2-3. Nadat Van Diepen zowat op de doellijn staande de bal toch nog wist naast te werken was het even later toch raak. Een vrije trap van diezelfde Van Diepen bereikte het hoofd van de geheel vrijstaande Kemper die simpel raak knikte 2-4. Op slag van rust had het voor de thuisclub zelfs nog erger kunnen worden maar Umar wist op de doellijn nog tijdig redding te brengen.

Na de hervatting wist de thuisclub de draad toch weer op te pakken om in de achtervolging te gaan. Na een prima Bredase aanval belandde de voorzet van Townsend achter de geheel vrijstaande Loshi die de bal slechts voor het intikken zou hebben gehad. Meer perspectief bood een fraaie opening van Keuken op de opstomende Umar wiens voorzet op het hoofd van Bortolotti uiteindelijk eindigde met een fraaie redding van de Gemertdoelman. Het waren voorlopig echter de enige kansen voor de thuisclub zodat Gemert eigenlijk vrij eenvoudig op de been kon blijven en ook zelf nog maar amper aandrong. Met de invalbeurt van debutant Mtazi kwam er echter in het laatste kwartier plotseling wat meer leven in de brouwerij. De jongeling greep brutaal het initiatief met gedurfde acties en nadat Denisov eerst nog het uitgestoken been van doelman Okonkwo had getroffen was het even later toch raak. Een fraaie actie van Mtazi eindigde op het hoofd van Loshi die daarmee de aansluiting weer tot stand wist te brengen 3-4. De resterende tijd bleek echter te kort om de stand nog gelijk te trekken.

Toeschouwers: 100

Scheidsrechter: Jonathan van Dongen – Nijmegen

Ruststand: 2-4 Eindstand: 3-4

Cornerverhouding: 1-7