Baronie heeft tegen Gemert wat goed te maken

Het was een juiste maar tegelijkertijd ook wrange constatering na afloop van de wedstrijd bij OJC vorige week. Nu degradatie inmiddels een voldongen feit is kon trainer Marco Verbeek voor het eerst dit seizoen kiezen uit een praktisch complete selectie. Wat dat voor de ploeg betekende mocht de nog tegen degradatie vechtende tegenstander aan den lijve ondervinden. Een met veel wilskracht strijdend Baronie toonde over meer dan voldoende kwaliteit te beschikken om het iedere tegenstander in de Derde Divisie B moeilijk te maken. Dat was recentelijk al gebleken in de wedstrijden tegen Barendrecht, Meerssen en Blauw Geel’38 en werd tegen OJC nogmaals meer dan bevestigd. Het is bovendien knap dat de ploeg haar sportieve plicht blijft vervullen door tegenstanders tot het uiterste te dwingen.

Dat zal ongetwijfeld ook komende zondag tegen Gemert weer het geval zijn en vooral omdat er sterke revanchegevoelens bij de groenwitten leven. In Gemert werd Baronie namelijk op een zware 7-0 nederlaag getrakteerd en dat wil de ploeg absoluut rechtzetten. Bovendien zullen de groenwitten het eigen publiek nu eindelijk eens op een overwinning willen trakteren om het seizoen alsnog met een bevredigend gevoel af te kunnen sluiten. Gemert staat met 52 punten op een fraaie (met Sportlust ‘46 gedeelde) vijfde plaats op de ranglijst. Met nog 3 wedstrijden te gaan is de ploeg van trainer Reinald Boeren nog altijd niet kansloos in de race om de derde periode en zal zich daarom geen misstap kunnen veroorloven. Belangstellende toeschouwers mogen daarmee dan ook een interessante wedstrijd tegemoet zien temeer omdat het verleden heeft uitgewezen dat wedstrijden tussen beide ploegen meestal de moeite waard zijn.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondag geleid door arbiter Jonathan van Dongen uit Nijmegen. Hij zal worden geassisteerd door de heren Jeffery Adu Boahen en Stefan Berg. Aanvang: 14:00 uur