OJC strijdt nog altijd om lijfsbehoud

Nu degradatie voor Baronie officieel vaststaat resten er voor de groenwitten nog vier wedstrijden die nog slechts in het teken staan van de sportieve eer en voorbereiding op het nieuwe seizoen in de Vierde Divisie. Tegen OJC Rosmalen heeft Baronie echter ook nog haar sportieve plicht te vervullen omdat de ploeg van trainer Willem Leushuis nog in een felle strijd is gewikkeld met achtervolgers AWC en Groene Ster. Reden genoeg dus voor de Oost Brabanders om alles uit de kast te halen en zich niet te verslikken in een degradant. OJC bevindt zich momenteel nog op de veilige plek 14 die garant staat voor lijfsbehoud. Met 31 punten uit 30 wedstrijden heeft de ploeg momenteel nog een veilige marge van 3 punten op AWC en 5 punten op Groene Ster terwijl Gvv Unitas op 8 punten theoretisch nog kans op de nacompetitie heeft. Gezien het programma van de concurrentie is de kans groot dat de Rosmalenaren bij een zege op Baronie verder afstand nemen van de gevarenzone en daarmee een uiterst belangrijke stap zetten op weg naar lijfsbehoud.

Baronietrainer Verbeek zal bij zijn opstelling mogelijk al met een schuin oog kijken naar volgend seizoen maar vertrouwt erop dat zijn ploeg wederom haar sportieve plicht vervult zoals men dat recentelijk al deed tegen hoogvliegers Barendrecht en Blauw Geel ’38. Spelers die zich hierbij willen laten zien zouden vrijuit spelend zelfs zomaar eens voor een verrassing kunnen zorgen. Het zou bovendien ook goed zijn voor het goede en sportieve gevoel om met opgeheven hoofd afscheid te kunnen nemen van een teleurstellend seizoen. Verbeek beschikt buiten de langdurig geblesseerde Nagtzaam over een complete selectie nu ook Vermeulen weer hersteld is.

De wedstrijd op Sportpark De Groote Wielen in Rosmalen wordt zaterdag geleid door arbiter Franklin Berg uit Rotterdam. Hij zal daarbij worden geassisteerd door de heren Gabriel Nusselder en Ekrem Senal. Aanvang: 16:00 uur