Baronie maakt het Blauw Geel nog knap lastig

Ondanks een schier onontkoombare degradatie was het opnieuw bewonderenswaardig hoe de thuisclub haar sportieve plicht blijft vervullen. Na eerst vorige week koploper Barendrecht het vuur aan de schenen te hebben gelegd was het nu het nog voor een periode strijdende Blauw Geel ’38, dat in de slotfase alles uit de kast moest halen om een benauwde 0-1 voorsprong over de streep te kunnen trekken. Dat hadden de bezoekers overigens voor het grootste deel aan zichzelf te wijten omdat het in de tweede helft legio kansen onbenut liet. Een vrijuit spelende hekkensluiter bleek in de eerste helft absoluut niet de mindere van de nummer 3 op de ranglijst van de Derde Divisie B. Baronie hield de gelederen achterin prima gesloten en was na een kwartier zelfs dicht bij de openingstreffer toen een kopbal van Mejres uit een vrije trap van Townsend de onderkant van de lat teisterde. De bezoekers namen in de loop van die eerste helft langzamerhand het initiatief over, maar kwamen niet verder dan pogingen van Van Boxtel en Loermans die geen genade vonden in de ogen van Baroniedoelman Brand.

Na rust bleek Baronie –en niet voor het eerst- niet helemaal goed uit de kleedkamer te zijn gekomen. Een voorzet vanaf de rechterflank werd doorgekopt door Van Rosmalen waarna de inkomende Loermans van dichtbij voor 0-1 kon zorgen. Vervolgens kregen Loermans, Van Boxtel en Van der Zanden nog prima mogelijkheden maar weigerden die te benutten zodat de thuisclub in de wedstrijd kon blijven. Baronie verstopte zich ook niet, was vaak dreigend voor het vijandelijke doel, maar wist geen echte kansen te creëren. Een prachtig uitgespeelde aanval via Loshi, Umar en Keuken werd door laatstgenoemde binnengelopen, maar vond vanwege buitenspel helaas geen genade in de ogen van de arbiter die deze wedstrijd zonder kaarten wist af te doen. In de absolute slotfase leek de inkomende Van Gestel een vrije trap van Baddaje binnen te knikken, maar kwam daarbij net een centimeter tekort om succesvol te kunnen zijn. Daarmee bleef de hekkensluiter opnieuw puntloos maar heeft het gestreden voor wat het waard was en dat is toch een compliment waard.

Door de 2-1 overwinning van AWC op UNA is Baronie vier wedstrijden voor het einde nu officieel gedegradeerd en komt het volgend seizoen uit in de Vierde Divisie.

Scheidsrechter: Bjorn Kuiper – Epe

Toeschouwers: 100

Cornerverhouding: 1-3

Scoreverloop: 48. Lars Loermans 0-1

Opstelling: Luuk Brand, Omar Baddaje, Alessandro Ouwerkerk, Lars de Roos (79. Francesco Bortolotti), Tom van Gestel, Timo Townsend (60. Ouassiem Ikhmech), Bram Umar (av), Jawad el Morabit (73. Kevin Schakel), Tamir el Bousaksaki (60. Rob Keuken), Max Denisov (60. Skender Loshi), Yassine Mejres.