Blauw Geel ’38 jaagt op derde periode

Baronie speelt komende zondag tegen de nummer 3 van de Derde Divisie B het Veghelse Blauw Geel ’38. De ploeg van trainer Maurice Verbunt is met Quick (H), sv Meerssen en Gemert nog altijd in de race voor de derde periodetitel. Het lijdt geen twijfel dat de Veghelnaren zich niet in de hekkensluiter wensen te verslikken en vol voor de winst zullen gaan. Blauw Geel won vorige week met 3-1 van Oss ’20, maar liet zich de week daarvoor nog verrassen door met 2-1 bij Gemert te verliezen. Die fout zal men niet tegen Baronie willen maken zodat er toch een interessante partij mag worden verwacht. De thuisclub is weliswaar gedoemd om te degraderen maar is vastbesloten om net als vorige week bij koploper Barendrecht haar sportieve plicht te vervullen. Dat leverde vorige week vooral in de eerste helft een enerverende partij op waarbij Baronie aanvankelijk voor een enorme verrassing leek te gaan zorgen. Twee wonderschone doelpunten na fraai uitgespeelde aanvallen en de individuele klasse van jeugdexponent Max Denisov brachten Baronie een 2-0 voorsprong die echter niet vastgehouden kon worden. Maar na de 4-2 nederlaag bij een titelkandidaat konden de Baronnen niettemin met opgeheven hoofd van het veld stappen.
Baronie zal haar huid dan ook nu weer zo duur mogelijk willen verkopen. In Veghel werd het eerder dit seizoen niet alleen een kansloze 4-0 nederlaag maar liep tot overmaat van ramp Tom van Gestel een zware knieblessure op die hem maandenlang noodgedwongen aan de kant heeft gehouden. Sinds kort is Tom gelukkig weer inzetbaar evenals de vorige week nog geschorsten Timo Townsend en Rob Keuken. Met de sportieve plicht alsmede revanchegedachten in het achterhoofd kan Baronie het thuispubliek zondagmiddag mogelijk toch nog een aantrekkelijke wedstrijd voorschotelen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondag geleid door arbiter Bjorn Kuiper uit Epe. Hij zal daarbij worden geassisteerd door de heren Cas Wessels en Sander Woering. Aanvang: 14:00 uur