Guido van Sant blijft, maar zal zich gaan focussen op zijn core business, het keepersvak

Guido van Sant werkt zich in het nog lopende seizoen letterlijk uit de naad. Aan het begin van het seizoen kwam hij over van Unitas Gorinchem, waar hij jarenlang keeperstrainer was, om dezelfde rol bij Baronie te gaan vervullen. Op de Blauwe Kei nam hij naast het trainen, coachen en begeleiden van de Baronie-keepers, al snel veel andere taken op zich. Hij fungeerde onder meer in de rol van technisch manager. Dat Baronie 1 het komend seizoen over een zeer behoorlijke selectie beschikt, is met name aan Guido te danken. Ontelbare uren stak hij in gesprekken met spelers en overlegsessies met leden van de technische staf. Het bestuur van Baronie is hem hiervoor meer dan erkentelijk.

Met de recente aanstelling van Martin Clerx als nieuwe technische manager, gaat Guido zich focussen op hetgeen hij het leukst vindt en waarmee hij eigenlijk al zijn hele leven bezig is: het keepersvak. Hij was zelf een begenadigd doelman en was als actief speler onder andere de absolute eerste keeper van Baronie 1 in een uitermate succesvolle periode van onze club. Maar, zoals gezegd, ook als keeperstrainer heeft Guido inmiddels zijn sporen ruimschoots verdiend. Guido is een analyticus in zijn metier, met oog voor ieder detail, en iemand die de wetten van het topamateurvoetbal als geen ander kent. Naast zijn rol als keeperstrainer zal Guido ook plaatsnemen in de technische commissie onder leiding van Martin Clerx.