Barendrecht nog volop in de race om de titel

Nu de achterstand op de plaatsen die recht geven op nacompetitie zowat volledig uit het zicht zijn verdwenen, rest voor Baronie niets anders dan de resterende zes competitiewedstrijden zo sportief en eervol mogelijk uit te spelen. Ondanks het creëren van prima kansen in de wedstrijd tegen Meerssen slaagden de groenwitten er vorige week helaas niet in om nieuw verlies te voorkomen. Het was in ieder geval al wel een verbetering ten opzichte van voorgaande wedstrijden waarbij amper iets werd gecreëerd.

De tegenstander van zaterdag Barendrecht is de huidige koploper samen met SteDoCo. Beide ploegen hebben 58 punten uit 28 wedstrijden waarbij het doelsaldo van Barendrecht slechts 1 doelpunt beter is dan van hun concurrent. De ploeg van trainer Leen van Steensel zal er daarom veel aan gelegen zijn om dat doelsaldo op te vijzelen. In Breda speelde Baronie een dramatisch slechte eerste helft die een 0-3 achterstand bij rust opleverde. Na de hervatting herpakte Baronie zich knap door nog tot 2-3 terug te komen maar Barendrecht hield de boot af door alsnog met 2-4 te zegevieren. Of Baronie in staat is om het Barendrecht ook komende zaterdag moeilijk te maken is natuurlijk maar de vraag. Trainer Marco Verbeek moet ook deze keer weer een aantal spelers missen. Townsend en Keuken zijn geschorst terwijl Vermeulen, Nagtzaam en Den Exter nog altijd met blessures kampen. Positief is wel weer de terugkeer van de vorige week nog ontbrekenden El Morabit, Ouwerkerk en Schakel. Baronie gaat er alles aan doen om er een echte wedstrijd van te maken om in ieder geval de sportieve plicht te vervullen.

De wedstrijd op Sportpark De Bongerd in Barendrecht wordt zaterdag geleid door arbiter Maurice Paarhuis uit Ommen met assistentie van de heren Berkay Capaci en Jan van Gurp. Aanvang: 14:30 uur