Baronie scoort eindelijk weer maar verliest opnieuw

Ondanks de met de week versomberende vooruitzichten stonden de groenwitten zondag niettemin weer met de beste bedoelingen in het veld. Tegenstander Meerssen toonde echter al snel dat goede bedoelingen alleen niet voldoende zijn om een wedstrijd te winnen. De Limburgers namen van begin af aan het initiatief om dat gedurende de gehele eerste helft niet af te staan. Dat was ook niet zo vreemd want ook nu moest trainer Marco Verbeek weer puzzelen met zijn opstelling. Deze keer ontbraken niet alleen de geblesseerden Vermeulen, Nagtzaam en Den Exter, maar ook de niet fitte Ouwerkerk, El Morabit en Schakel. Al gauw waren er kansen voor de bezoekers maar Flapper en Simons hadden hun vizier nog niet op scherp staan. Na een klein kwartier brak Flapper echter de Bredase ban door een corner van uitblinker Vankan bij de tweede paal van dichtbij binnen te knikken 0-1. De thuisclub had niets in te brengen en mocht blij zijn dat Meerssen de score niet verder wist uit te bouwen. Baronie kwam niet verder dan één kansrijke aanval die echter op het laatste moment sneuvelde doordat Bortolotti de geheel vrijstaande Loshi niet wist te bereiken. Vlak voor rust was het echter voor de tweede keer raak voor de bezoekers. Onnodig balverlies van Loshi leidde een aanval in die door Simons fraai werd afgerond 0-2.

Trainer Marco Verbeek bleek zijn manschappen tijdens de rust stevig op het vertoonde spel te hebben aangesproken. Want na de pauze kwam er een heel ander Baronie uit de kleedkamer. Plotseling werd er in hoger tempo gespeeld en werden er weer duels gewonnen mede omdat de tegenstander in slaap leek te zijn gesust. De grotere Bredase bezieling leidde al vrij snel tot de aansluitingstreffer van Mejres die prima voorbereidend werk van Loshi en Denisov met een rake trap besloot 1-2. Plotseling was het weer een echte wedstrijd en kreeg Baronie zowaar levensgrote kansen. Loshi zag zijn lob echter op het dak van het doel vallen en Mejres, weggestoken door Bortolotti, stuitte alleen voor Meerssen-doelman Quaden op diens uitgestoken voet. In die periode onderscheidde vooral invaller Denisov zich met een aantal individuele acties. Bij een van die acties leek Loshi de bal voor het inschieten te krijgen maar de aanvaller kwam net een fractie te laat om succesvol te kunnen zijn. Tussen de bedrijven door lieten ook de bezoekers zich niet geheel onbetuigd. Baroniedoelman Brand moest redding brengen op een inzet van Everaers waarna de rebound tot twee keer toe op miraculeuze wijze door de Bredase defensie werd gesmoord. Aan de andere kant moest doelman Quaden attent zijn na een fraaie actie van Keuken en zocht Bortolotti het doel te hoog. Nadat Ceha vanaf een meter afstand het Bredase ook nog te hoog zocht was het vlak voor tijd scheidsrechter Baars die alle aandacht opeiste. Keuken maakte een lichte overtreding die veel te zwaar met geel werd bestraft. Toen Keuken daar vervolgens verontwaardigd op reageerde mocht hij inrukken en moest Baronie met een man minder verder. Die scheidsrechterlijke beslissing betekende voor de thuisclub vervolgens de genadeslag. Want diep in blessuretijd was het uiteindelijk Simons die de wedstrijd definitief in het slot gooide 1-3. Het was zuur voor de thuisclub die slecht aan de wedstrijd begon maar na rust alsnog knap in de wedstrijd wist terug te keren.

Toeschouwers: 100

Scheidsrechter: Luc Baars – Tilburg

Cornerverhouding: 2 – 10

Scoreverloop: 13. Fons Flapper 0-1, 41. Bryan Simons 0-2, 48. Yassine Mejres 1-2, 90+3. Bryan Simons 1-3