Club Brugge winnaar Baroniecup 2024

De tweede editie van het Internationale Paastoernooi bij vv Baronie is een groot succes geworden. Mede door het prima weer op tweede Paasdag stroomde de Blauwe Kei vol met 1200 toeschouwers. Het was lang geleden dat zoveel bezoekers de Blauwe Kei wisten te vinden.

Het toernooi kende ook dit jaar weer grote namen. O.a. Ajax Amsterdam, Borussia Dortmund, RB Leipzig, West Ham United, Queens Park Rangers en Club Brugge gaven acte de présence op het Baronie complex. Verder waren natuurlijk Baronie en NAC vertegenwoordigd. Het deelnemersveld werd gecompleteerd met Odense (Den), Excelsior Rotterdam, Reading FC(Eng), FC Tatran Presov(Slow), Supra Academy(Can), Crossfire Premier(VS), Stabaek JF(Noor) en Sala(VS).

Op tweede Paasdag steeg de spanning natuurlijk want wie zouden er in de finale staan. Uiteindelijk bleken dat Ajax en Club Brugge te zijn. Het werd een mooie finale met kansen voor beide teams. Uiteindelijk stond er na het laatste fluitsignaal een 1-1 stand op het scorebord. Strafschoppen moesten dus de beslissing brengen. De Belgen namen deze beter dan de Amsterdammers zodat de Baroniecup 2024 naar Club Brugge ging.
De strijd om de derde plaats ging tussen Crossfire Premier uit Amerika en Borussia  Dortmund. De Amerikanen klopten de Duitsers met 3-0.

Het Baronieteam wist in dit zwaar bezette toernooi geen potten te breken, maar heeft volop genoten van de wedstrijden en de sfeer rondom dit toernooi.
Baronie en de Baroniecup-organisatie kunnen terug zien op twee zeer geslaagde dagen en kijken nu al uit naar het Paastoernooi 2025.

Bestuur vv Baronie