Baronie ontvangt runner up SV Meerssen

Nu rechtstreekse degradatie steeds maar dichterbij komt lijkt damage control voor Baronie het voornaamste doel te worden. Inmiddels weer koploper SteDoCo wees de groenwitten afgelopen zaterdag nadrukkelijk op haar tekortkomingen op Derde Divisie niveau. Vooral aanvallend konden geen potten worden gebroken en had de SteDoCo-doelman een rustige middag. Alleen een klein wonder kan Baronie nog redden van degradatie. Met die bittere realiteit zal de ploeg de competitie moeten uitspelen en wel met het oog gericht op het nieuwe seizoen.

Komende zondag komt het Sv Meerssen van trainer Kevin Hofland op bezoek. Ten tijde van de uitwedstrijd in Meerssen stonden de Limburgers nog onder Baronie en de degradatiestreep van de ranglijst. Hofland was destijds nog maar net aangetreden als nieuwe trainer. Sindsdien wist hij de ploeg naar een opmerkelijke positie net onder de subtop te stuwen. Zijn ploeg staat inmiddels met 41 punten uit 27 wedstrijden op een fraaie zevende plaats en baarde vooral opzien met overwinningen op de huidige top drie van de Derde Divisie B. In die wedstrijd bij Meerssen wist Baronie een 2-0 achterstand knap ongedaan te maken maar moest het door verdedigende fouten alsnog met 3-2 het onderspit delven waarbij een gelijkspel echter niet helemaal onverdiend zou zijn geweest.

Indien Baronie in staat is om hetzelfde niveau te halen als in de uitwedstrijd zou de ploeg mogelijk nog eens voor een verrassing kunnen zorgen. Dat moet dan echter gebeuren zonder de geblesseerden De Roos, Nagtzaam, Vermeulen en Ouwerkerk. Voorts is er nog een aantal twijfelgevallen van spelers die deze week ziek zijn geweest zodat trainer Marco Verbeek mogelijk opnieuw zal moeten puzzelen om een competitiewaardig elftal samen te stellen. Tegen een vooral fysiek sterke ploeg als Meerssen zijn de vooruitzichten daarmee natuurlijk niet erg veelbelovend. Maar wie weet stijgt de ploeg in strijdvaardigheid boven zichzelf uit om vriend en vijand te verrassen en het publiek alsnog een leuke wedstrijd voor te schotelen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondag geleid door arbiter Luc Baars uit Tilburg met assistentie van de heren Roy Westenberg en Andrew Habib. Aanvang: 14:00 uur