SteDoCo heeft geen moeite met Baronie

In een wedstrijd die nooit een echte wedstrijd werd ging Baronie kansloos ten onder bij titelkandidaat SteDoCo. Ondanks de hoopvolle terugblik op de thuiswedstrijd waarin Baronie de toenmalige koploper knap partij bood werd het deze keer een kansloze missie. Tegen een ploeg met diverse ex-profs in de gelederen is dat echter zeker geen schande. De thuisclub greep al snel het initiatief en werd langzamerhand steeds gevaarlijker tegen een Baronie dat zich slechts tot speldenprikken moest beperken. Nadat Baroniedoelman Brand al twee keer eerder handelend had moeten optreden bij inzetten van Schröder was het diezelfde Schröder die na ruim 20 minuten voor de openingstreffer mocht zorgen. Een lange bal vanaf de linkerflank werd richting de tweede paal opgepikt door Salhi die vervolgens zijn medeaanvaller van dichtbij een niet te missen kans bood 1-0. Niet veel later was het Salhi zelf die de score wist op te voeren. Zijn schot uit een door de Bredase defensie slecht verwerkte corner verdween ongelukkig via de voet van Van Gestel in het doel van de kansloze Brand 2-0. Daarna bleef het eenrichtingsverkeer en konden de bezoekers tegenover een oppermachtige tegenstander slechts de schade proberen te beperken.

Na rust bleef het spelbeeld ongewijzigd en was het slechts aan Baroniedoelman Brand te danken dat de schade beperkt bleef. Hij kon echter niet voorkomen dat Van Soest een voorzet van Diego Biseswar (o.a. ex-Feijenoord en Kayserispor) in de rebound tot doelpunt wist te promoveren 0-3. Schröder mocht daarna, uit weer een voorzet van Biseswar, met het hoofd voor de 4-0 zorgen. SteDoCo leek vervolgens soms naar gallery play te neigen wat echter slechts resulteerde in een regen van corners, maar niet tot meer doelpunten. Zodoende bleef de negatieve score voor een niet meer in zichzelf gelovend Baronie alsnog binnen de perken, maar wordt het restant van deze competitie voor de hekkensluiter met nog 7 wedstrijden te spelen een wel heel zware opgave.

Toeschouwers: 200

Scheidsrechter: Pascal Smeenk – Deventer

Cornerverhouding: 16 – 2

Scoreverloop: 21. Joran Schröder 1-0, 26. Akram Salhi 2-0, 56. Arwin van Zoest 3-0, 65. Joran Schröder 4-0