Baronie op bezoek bij titelkandidaat SteDoCo

Nu handhaving voor Baronie steeds verder uit het zicht raakt kan de ploeg onbevangen naar SteDoCo de nummer 2 van de ranglijst in de Derde Divisie B. De groenwitten hebben inmiddels niets meer te verliezen dan de spreekwoordelijke eer en moeten proberen om in ieder geval een waardige opponent voor elke toekomstige tegenstander te blijven in de nog resterende 8 duels. Het is de enig aanvaardbare conclusie die in dit stadium kan worden getrokken en de bittere realiteit nu de ploeg helemaal onderaan staat op ruime afstand van de plaatsen die nog recht geven op nacompetitie. Ook vorige week in de wedstrijd tegen Quick bleek de schotloosheid van de ploeg een onoverkomelijk struikelblok om tot een goed resultaat te komen. Het is het manco van een team dat bij vlagen echt wel tot goed voetbal in staat is maar prestatief onvoldoende stabiel blijkt.

Tegenstander SteDoCo won vorige week met 2-0 bij Oss’20 nadat het de week daarvoor thuis verrassend met 3-1 tenonder ging tegen Gemert. De Hoornaren zullen dat zeker niet nogmaals willen laten gebeuren zodat Baronie mag rekenen op een opponent die de volle winst zal najagen en niets weggeven. Met een achterstand van 2 punten op koploper Barendrecht kan de ploeg van trainer Rick Adjei zich geen nieuw puntenverlies permitteren. De groenwitte defensie zal zich vooral moeten richten op aanvallers Erwin van Zoest (14 goals) en ex-Baron Mekkaoui tevens de doelpuntenmakers in de thuiswedstrijd die met 2-0 werd verloren. Een wedstrijd waarin Baronie overigens toonde een meer dan waardige tegenstander te zijn voor de toen nog koploper. Dat is in ieder geval een gegeven waaraan de groenwitten zich zaterdagmiddag mogen vasthouden.
Het is Baronietrainer Marco Verbeeks eer te na om de strijd nu al definitief op te geven maar enig realisme is inmiddels wel op zijn plaats. Ondanks de reeks teleurstellende resultaten heeft hij niettemin bewondering voor zijn spelers die ook deze week weer op de training nog altijd voldoende spelvreugde weten op te brengen om de komende wedstrijd tot een aanvaardbare prestatie te komen. De verwachting is dan ook zeker gewettigd dat de ploeg haar huid duur zal gaan verkopen. De vorige week geschorste Baddaje en zieke Loshi zijn zaterdag weer beschikbaar in tegenstelling tot de geblesseerden Vermeulen, De Roos, Den Exter en Nagtzaam.

De wedstrijd op Sportpark Kort Scheiwijk in Hoornaar wordt zaterdag geleid door arbiter Pascal Smeenk uit Deventer. Hij wordt daarbij geassisteerd door de heren Robin Zandstra en Beau Reijers. Aanvang: 14:30 uur