Baronie de complimenten Sportlust de punten

Terugblikkend op de kansloze 6-0 thuisnederlaag was er bij hekkensluiter Baronie tegen de nummer drie van de ranglijst vooraf enige vrees voor herhaling. Zeker omdat de groenwitten met maar liefst 6 invallers moesten aantreden. Tijdens de wedstrijd moet de neutrale toeschouwer zich echter hebben afgevraagd welke van de twee ploegen nu eigenlijk de nummer drie was. Want het was Baronie dat vanaf de aftrap brutaal het initiatief greep door meteen vroeg druk te zetten. De thuisclub bleek daardoor duidelijk verrast en had enige tijd nodig om in de wedstrijd te komen. Tot overmaat van ramp moest ook aanvoerder Vermeulen na een kwartier het veld met een hamstringblessure verlaten. Baronie moest zich even herpakken waardoor de thuisclub het heft meer in handen ging nemen wat al snel resultaat opleverde. Na een afgeslagen corner schoot Issarti van afstand op het Bredase doel waarbij de bal onderweg werd aangeraakt en met een boog in de bovenhoek plofte 1-0. Een hoogst ongelukkige tegentreffer die Baronie echter niet uit het lood sloeg. Keuken schudde een aantal tegenstanders van zich af maar deed net een pas te veel om af te kunnen drukken. Even later leek de voor de thuisclub ongrijpbare Bortolotti door te breken waarna zijn tegenstander hem vastgreep. Arbiter Dogterom weigerde echter naar de stip te wijzen. Dat vond hij even later wel nodig bij een fair duel binnen het strafschopgebied tussen Ouwerkerk en Hazzat waarna Al Mahdi het buitenkansje mocht verzilveren 2-0. Baronie was even aangeslagen door zoveel brute pech en had geluk dat een kopbal van Monteiro rakelings naast vloog. In de slotfase van de eerste helft herstelde de ploeg zich echter weer en was El Morabit met een kopbal dicht bij de aansluitingstreffer.

Na rust kwamen de Baronnen getergd uit de kleedkamer met de absolute wil om de wedstrijd om te draaien. Wat trainer Marco Verbeek eerder in de week al had aangekondigd werd door zijn ploeg ook daadwerkelijk waargemaakt. Een omhaal van Keuken ging net voorlangs het vijandelijke doel en een kiezelhard afstandsschot van uitblinker Bortolotti vloog rakelings over de lat. Een individuele actie van diezelfde Bortolotti werd onderbroken waarna Umar de afvallende bal over knalde. Baronie was duidelijk de bovenliggende partij maar kreeg het geluk maar niet aan haar zijde toen Schakel een afstandskogel op de lat zag uiteenspatten. Na een aantal plaagstoten van de thuisclub besloot Verbeek met het inbrengen van Loshi en Cecilia de druk op het vijandelijke doel te verhogen. Die aanvallende impuls leek even later de bodem te worden ingeslagen toen Baddaje tegen zijn tweede gele kaart aanliep en Baronie met een man minder verder moest. Ondanks die handicap bleef Baronie de betere ploeg en kreeg het ook kansen. Cecilia en Loshi stuitten op doelman Antonioli waarna opnieuw Cecilia nog maar eens naast knalde. Vlak voor tijd leek Baronie dan toch eindelijk het vijandelijke doel te gaan vinden maar Loshi wist van dichtbij slechts de paal te treffen, waarna Oenen zijn inzet van de lijn zag worden gehaald en ook Bortolotti er niet in slaagde de bal in het net te werken. Baronie claimde in blessuretijd nog een penalty vanwege een handsbal maar ook dit keer gaf de arbiter nul op het Bredase rekest.

Zo eindigde ook deze wedstrijd weer in een nederlaag omdat naast het onfortuin de ploeg zichzelf vooral niet wist te belonen. Niettemin konden de Baronnen dit keer met opgeheven hoofd het veld verlaten. De ploeg had met goed voetbal gestreden voor wat het waard was en liet zien dat het ondanks de laatste plaats op de ranglijst zeker niet het lelijkste eendje van de Derde Divisie is. Zo spelend zullen er ongetwijfeld nog punten verworven gaan worden.

Toeschouwers: 150

Scheidsrechter: Thijs Dogterom – Den Haag

Cornerverhouding: 5-5

Scoreverloop: 21. Zakaria Assarti 1-0, 33. Ahmed Abdallah al Mahdi 2-0 (penalty)