Sportlust ’46 gaat voor play offs om promotie

Ondanks een duidelijk overwicht in het eerste uur van de wedstrijd bij concurrent Groene Ster kreeg Baronie vorige week opnieuw het deksel op de neus. Teleurstellend vooral omdat er mogelijkheden genoeg waren om de wedstrijd in Bredaas voordeel te beslissen. Daarmee bleef Baronie de hekkensluiter in de Derde Divisie B en verdwijnt de hoop op handhaving steeds verder uit het zicht. Met een wedstrijd in het vooruitzicht tegen de nummer drie van de competitie wordt trainer Marco Verbeek daar niet echt vrolijk van. Niettemin wil hij nog altijd niet de handdoek in de ring gooien en blijft hij strijdbaar. Indien Sportlust wil promoveren zal het daar tegen Baronie in zijn ogen absoluut de nodige moeite voor moeten doen omdat cadeau’s alleen in de maand december worden uitgedeeld. Ondanks alle tegenslag is het prijzenswaardig om te mogen constateren dat niet naar excuses wordt gezocht. Maar het zal voor iedereen duidelijk zijn dat alle tegenslag een behoorlijke impact heeft op de prestaties van de Baronnen. Echter het woord ‘’opgeven’’ komt al helemaal niet voor in het woordenboek van Verbeek. Met de 6-0 thuisnederlaag nog vers in het geheugen is er bovendien nog de uitdaging voor de groenwitten om zaterdag revanche belust de strijd aan te gaan. Genoeg motivatie dus om er een echte wedstrijd van te maken die ook voor het publiek boeiend genoeg zal zijn.

Tegenstander Sportlust mag er dan ook van verzekerd zijn dat Baronie met veel energie en hoge intensiteit voor een goed resultaat zal gaan. Hopelijk worden de gecreëerde kansen dit keer eens wel benut en krijgt de ploeg eens wat het verdient. Dat zal dan overigens wel weer dienen te gebeuren met een gemillimeterde selectie. De ploeg kan niet beschikken over de geblesseerden Loshi, De Roos, Van Gestel, Nagtzaam (wacht kruisbandoperatie en wordt niet eerder terugverwacht dan in februari 2025) en Den Exter. Bovendien is Townsend geschorst en is ook het meespelen van Oenen uiterst twijfelachtig. De vooruitzichten zijn daarmee niet bepaald bemoedigend maar eerherstel en waardigheid moeten voor de spelers een stimulans zijn om de rug recht te houden en daarmee tot een acceptabele prestatie te komen.

De wedstrijd op Sportpark Cromwijck in Woerden wordt zaterdagmiddag geleid door arbiter Thijs Dogterom uit Den Haag die zal worden geassisteerd door de heren David Kloekke en Dennis van Berk. Aanvang: 15:00 uur