Baronie moet tegen UNA volwassenheid tonen

Gebrek aan duelkracht, slimheid en ervaring. Het is een repeterend verhaal voor de ploeg van Marco Verbeek. Voetballend vermogen is er in principe voldoende aanwezig bij zijn manschappen, maar helaas blijft de uitvoering te vaak in gebreke. Tegendoelpunten die ook afgelopen zondag weer bij AWC ontstaan uit onnodig balverlies en onoplettendheid. Indien je dan zelf ook nog nalaat om 100% kansen te benutten dan is het duidelijk dat je op die manier geen wedstrijden kunt winnen. Indien Baronie nog iets van het seizoen wil maken zal daar absoluut verbetering in moeten worden aangebracht. En dan om te beginnen tegen de tegenstander van komende zondag. In de uitwedstrijd bij het Veldhovense UNA lag Baronie lang in de race voor een gelijkspel om pas in de absolute slotfase het hoofd te moeten buigen.

Tegen de ploeg van de na een periode van vijf seizoenen vertrekkende trainer Harrie Gommans (oud-Baronie trainer Jurriaan van Poelje wordt volgend seizoen zijn opvolger) hoeft Baronie zich zeker niet kansloos te wanen. Temeer omdat UNA de laatste tijd nogal wat punten heeft laten liggen. Zeker in uitwedstrijden was het weinig succesvol en dateert de laatste Veldhovense overwinning al weer van begin november toen Kloetinge met 0-2 opzij werd gezet. Afgelopen week thuis tegen Oss’20 toonde de ploeg veerkracht door na een 0-2 achterstand alsnog een 2-2 gelijkspel uit het vuur te slepen. UNA bezet momenteel de zevende positie op de ranglijst met 34 punten uit 22 wedstrijden.

Voor hekkensluiter Baronie was het na het verlies bij AWC vanzelfsprekend niet gemakkelijk om de mentale accu deze week weer op te laden. Niettemin leeft er bij de groenwitte selectie nog altijd het voornemen om de huid zo duur mogelijk te blijven verkopen. Ondanks het ontbreken van de geblesseerden Nagtzaam, De Roos, El Morabit, mogelijk opnieuw Den Exter en nog altijd Van Gestel, gaat Baronie er alles aan doen om een goed resultaat uit het vuur te slepen en zo de hoop op nacompetitie nog altijd levend te houden. Het zou het zelfvertrouwen een geweldige boost geven en het plezier bij de spelers terug brengen.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei wordt zondagmiddag geleid door arbiter Mitchel Krop uit Koedijk (Noord-Holland) die zal worden geassisteerd door de heren Berkay Capaci en Dyon Koene. Aanvang: 14:00 uur