Nacompetitie verder weg na nieuwe nederlaag

En weer was er de teleurstelling van opnieuw een nederlaag. En omdat het om een cruciaal duel ging waarbij voor beide ploegen slechts de volle winst telde kwam die klap erg hard aan bij de ploeg van Marco Verbeek. Keer op keer is er de hoop maar zeker ook het vertrouwen dat zijn spelers het beoogde strijdplan uitvoeren zoals vooraf afgesproken. Maar even zo vaak gaat de ploeg de mist in doordat de ploeg niet in staat is dit uit te voeren. Teveel spelers beseffen nog altijd niet dat degradatievoetbal niet gaat om fraai combinatievoetbal met technische hoogstandjes, maar om duelkracht, felheid, strijdlust en onverzettelijkheid. Bij tegenstander AWC waren die ingrediënten wel degelijk aanwezig. Bij de thuisclub realiseerde men zich dat vooral op een zeer moeilijk bespeelbaar veld een gezonde dosis opportunisme doorslaggevend kan zijn. AWC nam vanaf het begin het initiatief en dwong Baronie veelal terug op eigen helft zonder overigens tot uitgespeelde kansen te komen. Het meeste gevaar kwam van de vleugels waar Brussaard, Boy Visser en ook de veelvuldig opkomende rechtervleugel verdediger Job van de Groes echter niet tot een afgemeten voorzet konden komen. De beste kans in de eerste helft was zelfs voor Baronie. Umar bediende de diepgaande Mejres op maat die echter op AWC doelman Tijn van de Groes stuitte. Op slag van rust riep El Morabit het noodlot echter over zijn ploeg af. Na onnodig balverlies maakt de zwak spelende middenvelder een overtreding op Brussaard welke bestraft werd met een vrije trap. Boy Visser zag het gat in het Bredase verdedigingscentrum waarna de inlopende Pauwels ongehinderd voor de openingstreffer kon zorgen 1-0 en de thuisclub met een goed gevoel aan de thee kon.

Tijdens de rust bleek de geblesseerd geraakte Den Exter niet meer verder te kunnen en kwam Ouwerkerk in zijn plaats die dat overigens verdienstelijk deed. Ondanks die nieuwe tegenvaller kreeg Baronie vlak na de hervatting opnieuw een enorme kans toen Keuken de diepgaande Townsend alleen voor doelman Van de Groes zette. Die wist echter opnieuw redding te brengen en daarmee de gelijkmaker te voorkomen. De thuisclub werd er niet echt koud of warm van en ging stoïcijns verder met hun ongecompliceerde spel en het winnen van de persoonlijke duels. Dat leidde uiteindelijk tot een tweede treffer toen Jansen na een corner de bal op het hoofd slingerde van Hubers die de bal fraai en onbereikbaar voor Brand in de bovenhoek knikte 2-0. Baronie was vervolgens nog dicht bij de aansluitingstreffer maar invaller Cecilia wist geheel vrij de voorzet bij de tweede paal van invaller Bortolotti niet binnen te knikken. Nadat Brand eerst nog een poging van Boy Visser had weten te verijdelen was het tenslotte invaller Bashir die een voorzet van Brussaard succesvol wist af te ronden 3-0. In de absolute slotfase had het zelfs nog erger kunnen worden maar de pegel van Bashir spatte op de lat uiteen.

Met deze duidelijke nederlaag mag Baronie nog maar eens haar wonden likken met het besef dat het komende zondag in eigen huis tegen UNA opnieuw uiterst moeilijk wordt. Aan trainer Marco Verbeek de zware taak om zijn manschappen deze week toch met enig geloof klaar te stomen voor een positief resultaat.

Toeschouwers: 250
Scheidsrechter: Jurjen Kaper – Vries
Cornerverhouding: 5-4

Scoreverloop: 44. Daan Pauwels 1-0, 62. Youri Hubers 2-0, 83. Bashir-Larry Donk 3-0