Duel met directe concurrent wordt cruciaal

En weer moet Baronie na de verloren wedstrijd tegen Kloetinge omgaan met teleurstellend verlies. Zeker niet teleurstellend qua veldspel maar natuurlijk wel over het resultaat. Vergeleken met de wedstrijd bij TOGB speelden de groenwitten absoluut geen slechte partij, maar bleek de tegenstander weer eens slimmer en effectiever. De grootste zorg voor trainer Marco Verbeek is nu om zijn spelers te kunnen motiveren na weer een verloren duel. Op deze manier wordt het in mentaal opzicht natuurlijk een zware opgave om steeds weer met teleurstelling te moeten omgaan. Baronie moet zich echter vasthouden aan de eigen kwaliteiten die wel degelijk aanwezig zijn. Wanneer de ploeg in staat is de rug recht te houden en in zichzelf te blijven geloven moet een goed resultaat mogelijk zijn. Zeker wanneer terugkijkend op het weliswaar moeizaam maar dankzij een goal van Mejres verdiend met 1-0 gewonnen thuisduel.

Voor tegenstander AWC is het natuurlijk zaak om Baronie onder zich te blijven houden waarmee de belangen voor beide ploegen meer dan duidelijk zijn. AWC verloor vorige week ongelukkig met 1-0 bij Oss’20 door liefst twee strafschoppen te missen. De ploeg van de aan het eind van dit seizoen vertrekkende trainer Lodewijk de Kruif zal er daarom op gebrand zijn om een en ander recht te zetten door Baronie puntloos terug naar Breda te sturen. Dat AWC vooral thuis wel tot iets in staat is bewijst wel de knappe 1-0 zege bij de seizoen opening op de huidige koploper Barendrecht. Baronie staat dan ook voor een loodzware opgave en zal boven zichzelf uit moeten stijgen om nieuwe teleurstelling te voorkomen.

Ondanks de penibele situatie blijft trainer Verbeek in zijn ploeg geloven zeker omdat de sfeer binnen de selectie nog altijd positief blijft. Baronie toonde j.l. dinsdag in ieder geval in de oefenwedstrijd tegen eersteklasser Sarto de juiste instelling door met 5-0 te zegevieren. Handhaving via de nacompetitie blijft nog altijd binnen handbereik. Winst op AWC is echter noodzakelijk en kan Baronie daarmee op gelijke hoogte brengen met de Wychenaren. Daarvoor is dan wel een uitermate strijdvaardig en een met het nodige lef en meer fysiek spelende ploeg nodig. De technische staf kan zondag helaas niet beschikken over de tegen Kloetinge al snel uitgevallen Lars de Roos (enkel) en helaas nu ook Desmond Nagtzaam (knie). Lars zit in het gips en ligt er voorlopig 6 weken uit terwijl het vooruitzicht voor Desmond mogelijk ook niet van de korte termijn is. Langdurige blessures tekenen feitelijk het verhaal van dit seizoen waarmee de ploeg heeft te dealen maar zondag in Wychen mag Baronie tonen dat het ondanks alle tegenslag over de nodige mentale veerkracht beschikt.

De wedstrijd op Sportpark De Wychert in Wychen wordt zondagmiddag geleid door arbiter Jurjen Kaper uit het Drentse Vries die zal worden geassisteerd door de heren Gijs van Hout en Sander Woering. Aanvang: 14:00 uur