Alleen de volle winst telt nu nog voor Baronie

Na de tegenvaller bij TOGB kon Baronie de week rust wel even gebruiken om intern de koppen bij elkaar te steken om te zien waar het nu precies was misgegaan en daarmee alle neuzen weer dezelfde richting in te sturen voor de wedstrijd tegen Kloetinge. In de uitwedstrijd had Baronie het in de eerste helft redelijk staan al moest doelman Luuk Brand een aantal malen handelend optreden. Aanvallend waren er wat mogelijkheden met Skender Loshi en Disney Cecilia maar kwam Baronie na een Zeeuwse counter toch op achterstand. Dat een fel aandringend Baronie in blessuretijd nogmaals tegen een counter aanliep was nog slechts een statistisch gegeven om de 2-0 op het scorebord te krijgen. Baronie was er zeker niet kansloos tegen de ploeg van ex-Baronietrainer Van Poelje en mag daar voor komende zaterdag vertrouwen uit putten. Ten opzichte van de wedstrijd bij TOGB zal Baronie echter gedisciplineerd en met meer lef, initiatief en gedrevenheid moeten spelen om resultaat te halen. Baronietrainer Marco Verbeek is dan ook zoals gewoonlijk optimistisch genoeg om dat vertrouwen ook op zijn spelers over te brengen. Temeer omdat met de terugkeer van Yassine Mejres zijn ploeg er weer een aanvallende optie bij heeft. Mejres bleek er na een fitheidstest afgelopen dinsdag opvallend goed voor te staan en sluit daarom weer aan bij de selectie.

Tegenstander Kloetinge staat momenteel met 24 punten op een dertiende plaats op de ranglijst en bevindt zich daarmee dus nog erg dicht in de buurt van de gevarenzone. De Zeeuwse ploeg begon de competitiehervatting met een knappe 0-2 zege bij Blauw Geel ’38, maar liet het weer met 3-1 liggen bij Gemert. De laatste wedstrijd thuis tegen Oss 20 eindigde in een 1-1 gelijkspel. Kloetinge is een sterke tegenstander maar speelt erg wisselvallig en juist daar moet de kans voor Baronie liggen. De achterstand van Baronie op de veilige 14e plek bedraagt inmiddels liefst 10 punten. Voor de Bredase groenwitten geldt daarom dat er nu echt punten gehaald moeten worden nu nog slechts de nacompetitie haalbaar lijkt. Van Poelje kan zaterdagavond letterlijk en figuurlijk in ieder geval op een warme ontvangst rekenen. Hopelijk zullen vele Bredase supporters daaraan hun steentje bijdragen door hun massale aanwezigheid en vocale ondersteuning.

De wedstrijd op Sportpark De Blauwe Kei staat onder leiding van arbiter Bjorn Kuiper met assistentie van Mario Kwaytaal en Martin Koster. Aanvang: 18:00 uur