Baronie zal mentale veerkracht moeten tonen

De 4-0 thuisnederlaag tegen promotie kandidaat TEC was voor de Baronnen natuurlijk een stevige draai om de oren maar niet een die lang moet blijven nagloeien en in het juiste perspectief geplaatst dient te worden. Tegen zoveel ervaren oud-eredivisievoetballers hoef je je als jeugdig Baronie namelijk echt niet te schamen. Daarom moet vooruitkijken nu weer het devies zijn en de punten daar proberen te halen waar de mogelijkheden liggen. Bij TOGB treft Baronie een tegenstander met wie men zich zeker moet kunnen meten. In Breda trok de ploeg van trainer Jonathan Jonk weliswaar verdiend met 2-3 aan het langste eind maar toonde Baronie in de slotfase van het duel niet onder te hoeven doen voor deze tegenstander. TOGB bevindt zich met 22 punten uit 19 wedstrijden momenteel op een dertiende plaats op de ranglijst waarmee het zich vlak boven de gevarenzone bevindt. Indien er door de hekkensluiter dus ergens punten kunnen worden gehaald dan zal dat zaterdag moeten gebeuren.

Afgelopen weekend verloor TOGB met ruime 4-1 cijfers bij Oss’20 en gaf daarmee blijk zich niet in beste doen te bevinden. Niettemin beschikt de ploeg met De Winter en de jeugdige Slierendrecht over twee talentvolle en gevaarlijke aanvallers die het merendeel van de goals voor hun rekening plegen te nemen. Indien de Bredase verdediging erin slaagt dit gevaar te beteugelen dan moet een goed resultaat zeker mogelijk zijn. TOGB zal echter maar wat graag afstand nemen van de vier onderste plaatsen op de ranglijst en naar verwachting vol voor de overwinning gaan.

Baronietrainer Marco Verbeek ziet ondanks de nederlaag tegen TEC niettemin nog altijd voldoende perspectief bij zijn jeugdige team. Na de terugkeer van de geblesseerde spelers is zijn selectie weer zo goed als op sterkte (alleen Tom van Gestel ontbreekt voorlopig nog) waarmee de onderlinge concurrentie sterk is toegenomen. En belangrijker misschien nog wel is de groep ondanks de netelige positie op de ranglijst nog altijd voldoende strijdbaar om handhaving absoluut niet uit het hoofd te zetten. Tegen TOGB kan zaterdag mogelijk al een voorzichtige eerste stap gezet worden.

De wedstrijd op Sportpark Het Hoge Land in Berkel en Rodenrijs wordt zaterdag geleid door arbiter Max Broekhuizen uit Houten die zal worden geassisteerd door de heren Menno Winckens en Thomas Verboven. Aanvang: 18:00 uur