Baronie na rust kansloos tegen superieur TEC

Het realisme van Baronietrainer Marco Verbeek voorafgaand aan de wedstrijd tegen TEC bleek uiteindelijk niet geveinsd. ‘We moeten het deze sterke tegenstander zo lastig mogelijk zien te maken’ zo sprak hij. Daar slaagde zijn ploeg ook lange tijd in, maar na een kleine 10 minuten in de tweede helft vond TEC de sleutel van de poort die daarvoor knap op slot bleef. De ambitieuze ploeg uit de Betuwe had in het eerste bedrijf een groot veldoverwicht op een Baronie dat loerde op de counter. De thuisclub kwam daarbij zelden in de problemen omdat de bezoekers het vizier niet echt op scherp hadden staan. Pogingen van Lechkar en Serrarens misten richtingsgevoel of werden een eenvoudige prooi voor Baroniedoelman Brand. Maar ook Baronie kwam aanvallend niet verder dan dreiging via Loshi en een kopbal van Nagtzaam die een eenvoudige prooi werd voor TEC-doelman Kaarsgaren.

Kon TEC aanvankelijk de oplossing niet vinden dan veranderde dat al vrij snel na de hervatting. Het was echter typerend voor de wedstrijd dat deze beslist werd door twee dode spelmomenten nadat de Bredase verdediging de organisatie niet op orde had. Een corner van Lechkar werd door Van Rijn binnen geknikt 0-1, waarna Ket het enkele minuten later nog eens dunnetjes over mocht doen voor de 0-2 waarmee de wedstrijd gespeeld was. TEC mocht zich vervolgens heerlijk uitleven en deed dat met verve waarbij het kwaliteitsverschil nu wel duidelijk zichtbaar werd. Baroniedoelman Brand liet zich nog verrassen door een vrije trap van invaller Van Essen 0-3, waarna Valpoort in de slotminuut een fraaie aanval over vele Tielse schijven simpel mocht afronden om de 0-4 eindstand op het niet functionerende scorebord te krijgen.

Een ruime nederlaag voor de groenwitten waaraan echter niet al te veel getornd moet worden. Het is beslist geen schande om van een ploeg met zoveel kwaliteit te verliezen, zo kon vorige week ook Gemert in eigen huis beamen. Ook toen werd het (zelfs met slechts 10 man!) 0-4 waarbij TEC nog de weelde kende om 2 strafschoppen te kunnen missen. Het is eigenlijk een verrassing dat deze ploeg niet hoger op de ranglijst staat. Met nog twee inhaalwedstrijden te goed lijkt het echter nog slechts een kwestie van tijd voordat TEC zich in de titelstrijd gaat mengen. Om punten te vergaren voor handhaving moet Baronie zich vooral richten op de tegenstanders rond de middenmoot en daaronder. Om te beginnen volgende week bij TOGB in Berkel en Rodenrijs want vooral daar zijn kostbare punten te winnen.

Scheidsrechter: Niels Boel – Vlissingen

Cornerverhouding: 0 – 11
Ruststand: 0-0 Eindstand: 0-4

Scoreverloop: 54. Guido van Rijn 0-1, 58. Jeffrey Ket 0-2, 70. Bo van Essen 0-3 , 90. Valpoort 0-4